به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۵

سودای ریاست‌جمهوری آمریکا


مارک زاکربرگ پس از تأسیس فیس‌بوک که تبدیل به قدرتمندترین رسانه موجود در جهان شد، حالا رؤیاهای بزرگ‌تری در سر می‌پروراند. 
در ماه‌ها و هفته‌های اخیر و درحالی‌که آمریکا در شوک انتخاب دونالد ترامپ به سر می‌برد، زاکربرگ در مسیری قدم گذاشته که به اعتقاد برخی از تحلیلگران، ممکن است به نامزدی او در دور آتی انتخابات ریاست‌جمهوری ختم شود. 
به گزارش دویچه‌وله، مجله آتلانتیک چالش ۲۰۱۷ زاکربرگ برای دیدار با مردم در همه ۵۰ ایالت آمریکا تا پایان سال را ازجمله نشانه‌های خیزبرداشتن زاکربرگ ۳۲ساله برای ریاست‌جمهوری می‌داند.
مجله وایرد هم در هفته‌های اخیر از «کمپین خزنده» زاکربرگ برای رسیدن به مسند ریاست‌جمهوری گزارش داده است.


زاکربرگ در ابتدای سال با لحنی که بوی سیاست از آن به مشام می‌رسید، گفت: به نظر می‌رسد داریم نقطه عطفی تاریخی را پشت‌سر می‌گذاریم. دهه‌هاست که جهانی‌سازی و پیشرفت تکنولوژی ما را به هم متصل‌تر و تولیدمان را پربارتر کرده؛ اما به موازات آن، زندگی برای بسیاری از مردم دشوارتر شده و حالا در نتیجه اینها شاهد شکاف ملموسی در جامعه‌ هستيم که هرگز حس نکرده بودم.

زمینه‌سازی‌های مارک زاکربرگ برای حضور در دنیای سیاست، از سال گذشته آغاز شده است. در مدارکی که آوریل ۲۰۱۶ برای تغییر ساختار خریدوفروش سهام فیس‌بوک ارائه شده، بندی وجود دارد که به گفته رسانه‌ها، زاکربرگ برای گنجاندن آن تلاش بسیاری کرده: اینکه او بتواند حتی در دوران غیبتش در فیس‌بوک و در صورت حضور در پست‌های دولتی، همچنان رأی برتر خود را نگه دارد و تازمانی‌که ۳۰ درصد یا بیشتر سهام فیس‌بوک را دارد، بتواند کنترل این شرکت را در دست داشته باشد.
شرق