موگرینی گفت، از اینکه چنین اقدامی به واکنش‌ها ونگرانی‌های  در سطح جهان منجر شود، نگران است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، موگرینی، گفت: «هیات اتحادیه اروپا سفارت خود را در تل‌آویو نگه می‌دارد و به قطعنامه‌های سازمان ملل درباره قدس احترام می گذارد پایبند است.
وی افزود:« اتحادیه اروپا نسبت به همه قطعنامه های سازمان ملل که مخالف ضمیمه کردن شرق بیت المقدس به اسرائیل است و فلسطینی‌ها می خواهند پایتخت کشور آینده آنها باشد، پایبند است».
 اظهارات رئیس اتحادیه اروپا در واکنش به سخنان ترامپ که گفته است وی با جابجایی پایتخت اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس موافق است. موگرینی در باره سخنان ترامپ در این زمینه گفت:« گمان می‌کنم که برای همه ما اهمیت دارد که از اتخاذ تصمیم‌های یکجانبه خصوصا تصمیم‌هایی که پیامدهای جدی در بخش افکار عمومی سراسر جهان به همراه دارد، اجتناب کنیم».
ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که به قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعتراف خواهد کرد.
اسرائیل در سال 1967 بیت المقدس را اشغال کرد و سپس برخلاف مخالفت های جامعه بین المللی آن را ضمیمه خاک خود کرده و اعلام کرد که این شهر پایتخت اسرائیل خواهد بود. این در حالی است که هنوز جامعه بین المللی اقدام اسرائیل را به رسمیت نشناخته است.
موگرینی در ادامه با اشاره به قطعنامه 474 صادره از شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که مخالف هرگونه الحاق شرق قدس به اسرائیل است، گفت:«نگران واکنش‌های مردمی در سطح جهانی هستم که چشمگیر خواهد بود؛ جهان عرب و نیز آفریقا، آسیا و بخش‌هایی از اروپا هم واکنش‌هایی خواهند داشت. واکنش آنها به اقدامی خواهد بود که قطعا در راستای سازش بین‌المللی نیست».
دبی-العربیه.نت فارسی