به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، دی ۲۳، ۱۳۹۵

وضعیت وخیم آرش صادقی، علی شریعتی، مرتضی مرادپور و سعید شیرزاد در زندان اوین


یک منبع مطلع به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت سعید شیرزاد که از ۱۷ آذر ۱۳۹۵ در اعتراض به آنچه «مرگ خاموش زندانیان در زندان رجایی شهر» نامیده اعلام اعتصاب غذا کرده‎است، روز بیست و یکم دی ماه و با گذشت ۳۵ روز به دلیل افت فشار به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شده‎است. به گفته این منبع سعید شیرزاد از پذیرش سرم امتناع کرده و مسئولان زندان نیز اعلام کرده‎اند تا زمانی که این فعال مدنی زندانی از دریافت سرم امتناع کند نمی‎توانند او را به بیمارستان منتقل کنند.

این منبع همچنین به کمپین گفت که سعید شیرزاد روز چهارشنبه بیست و دوم دی ماه و در سی و ششمین روز اعتصاب غذا نیز «به دلیل درد در معده و قفسه سینه به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شده و پزشک بهداری زندان اعلام کرده‎است که درد معده و قفسه سینه به علت ترشح اسید معده ناشی از گرسنگی ایجاد شده‎است.»

بیش از هفتاد روز اعتصاب غذای علی شریعتی؛ وضعیت خطرناک جسمی، هشدار پزشکان و بی‌توجهی قوه قضائیه

یک منبع مطلع به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که با گذشت بیش از هفتاد روز از اعتصاب غذای علی شریعتی و خطر مشکلات جدی جسمی، مسئولان قضایی تا کنون به مطالبه وی مبنی بر بازنگری حکم صادر شده نداده اند و از موافقت با مرخصی این فعال سیاسی برای درمان عوارض ناشی از اعتصاب غذا نیز خودداری می‌کنند.

مطهره پارسی، همسر علی شریعتی روز ۲۲‌ دی ماه در توییتر خود نوشت که او در هفتاد و دومین روز اعتصاب غذا وضعیت جسمی‌اش بد شده ولی از دریافت سرم امتناع کرده است. خانم پارسی همچنین نوشته است که پزشک بهداری نسبت به وضعیت جسمی و امکان «از دست دادن کبد» علی شریعتی هشدار داده است.

وضعیت جسمی نامناسب آرش صادقی پس از اعتصاب غذا؛ شرط مرخصی بازگشت همسرش به زندان است

گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی روز بیست و دوم دی ماه به کمپین گفت که مسئولان قضایی علیرغم وضعیت جسمی وخیم آرش همچنان از اعزام او به بیمارستان برای درمان عوارض ناشی از اعتصاب غذا امتناع می‌کنند. آرش صادقی طی دو روز گذشته چندین بار به دلیل مشکلات ریوی، تنگی نفس و ضعف عمومی به بهداری زندان منتقل شده و با وجود پایان اعتصاب غذا به رسیدگی پزشکی جدی تری نیاز دارد.

خانم ایرایی همچنین به کمپین گفت که سند وثیقه و مقدمات مرخصی آرش صادقی آماده شده ولی نهاد امنیتی اطلاعات سپاه پاسداران شرط اعطای مرخصی به آرش صادقی را بازگشت همسرش گلرخ ایرایی به زندان عنوان کرده اند. مسئولان قضایی همچنین طی یک تماس تلفنی با خانواده و وکیل گلرخ ایرایی گفته اند که او باید سریعا خود را به زندان معرفی کند.

گلرخ ابراهیمی ایرایی که پس از اعتصاب غذای طولانی همسرش آرش صادقی به مرخصی چهار روزه اعزام شده است، روز شنبه هیجدهم دی‌ماه به کمپین حقوق بشر در ایران گفت که مقامات دادستانی بر خلاف قول اولیه مرخصی او را تمدید نکرده‌اند و از او خواسته‌اند خود را به زندان معرفی کند.

خانم ایرایی همچنین گفت که همسرش آرش صادقی پس از حدود یک هفته تأخیر، برای درمان عوارض ناشی از اعتصاب غذا روز شنبه هجدهم دی ماه به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده و علیرغم توصیه پزشکان مبنی بر بستری شدن و تشخیص انسداد و خونریزی روده، او مجددا به زندان بازگردانده شده است.