به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۰۲، ۱۳۹۵

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا:

مشاغل، ثروت و رویاهایمان را به آمریکا بازمی گردانم
دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا سوگند خورد. او در نطق ریاست جمهوری خود از باراک و میشل اوباما سپاسگزاری کرد و گفت: «مشاغل، ثروت، و رویاها را به آمریکا بازمی گردانم.»
دونالد ترامپ گفت شهروندان آمریکا اکنون آماده اند تا کشور را بسازند. او گفت فارغ از رنگ پوست، همه مردم آمریکا زیر پرچم یک کشور هستند. او گفت «امروز قدرت از یک دولت به دولت دیگر منتقل نمی شود، بلکه از واشنگتن به مردم آمریکا منتقل می شود.» او همچنین گفت که از امروز به بعد «بینش جدیدی بر واشنگتن حاکم خواهد بود و آمریکا بر همه چیز مقدم است.»
 ترامپ در نطق ریاست جمهوری خود همچنین بر موضع پیشین خود درباره «تروریسم اسلام افراطی» تاکید کرد و وعده داد که «جهان متمدن را علیه تروریسم اسلام افراطی متحد کند تا به طور کامل از صحنه جهان ریشه کن شود.»

ترامپ پس از مراسم سوگند در کنگره با امضای یک سری فرمان های اجرایی اعضای کابینه اش را منصوب کرد. او از جمله قانون معافیت ژنرال جیمز متیس برای راه یافتن وی به وزارت دفاع را امضا کرد.

او سپس در جمع مسئولان ارشد سیاسی، روسای جمهوری سابق و همسرانشان و همچنین اعضای خانواده خود در یک مراسم ناهار رسمی در عمارت کنگره شرکت کرد. در همین جلسه ترامپ در سخنانی از بیل کلینتون رئیس جمهوری سابق و هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا تشکر ویژه کرد و گفت «حضور آنان در این نشست برای من باعث افتخار است.» او سپس از حضار خواست که به احترام آنان بایستند و برایشان کف بزنند.
صدای آمریکا