پیشتر ترامپ شرکت خودروسازی شورولت را تهدید کرد که روی خودروهای ساخته شده در کشور مکزیک که به آمریکا وارد می‌شوند «مالیات سنگین مرزی» خواهد کشید.
مارک فیلدز، مدیرعامل شرکت فورد گفت این «یک رای اعتماد» به ترامپ است، اما در اصل به خاطر کاهش تقاضا برای خودروهای کوچک در بازار آمریکاست که در کشور مکزیک تولید می‌شوند. او گفت که این شرکت حتی اگر ترامپ به ریاست جمهوری انتخاب نمی‌شد، این کار را انجام می‌داد.
شرکت فورد قرار بود که یک کارخانه به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار در مکزیک تاسیس کند، پروژه‌ای که ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود آن را «شرم‌آور» توصیف کرده بود.
فورد، دومین شرکت خودروسازی آمریکا همچنین اعلام کرد که مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار در کارخانه خود در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند تا خودروهای برقی، دوگانه سوز و بدون راننده تولید کند.
چند ساعت قبل از تصمیم فورد، ترامپ در تویتر نوشت: «شرکت شورولت مدل شوی‌کروز خود را در مکزیک تولید و بدون مالیات وارد آمریکا می‌کند. یا در آمریکا بسازید و یا مالیات سنگین مرزی بپردازید». شرکت خودروسازی شورولت بزرگترین سازنده خودرو در آمریکاست.
حمله ترامپ به شورولت آخرین برخورد او با صنایع آمریکا بر سر اشتغال، واردات و هزینه تولید است. ترامپ ۲۰ ژانویه کار خود را به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا آغاز می کند.
دبی- العربیه فارسی