به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۹۵

ترامپ: اوباما قبل از انتخابات مکالماتم را شنود می‌کرده است

اوباما ادعای ترامپ را رد کرد
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین را متهم کرده است که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مکالمات او را در محل کار و سکونتش، برج ترامپ نیویورک، شنود می‌کرده است.
او این شنود ادعایی را غیرقانونی دانسته و گفته است می‌تواند بر این مبنا یک دعوای قضایی محکم علیه باراک اوباما آغاز کند.

آقای ترامپ هفته‌ها است که با بخش‌هایی از دستگاه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا کشمکش دارد و معترض است که چرا کسانی در این نهادها اطلاعاتی را علیه او به رسانه‌ها درز می‌دهند.
او در توییترش نوشته است: "وحشتناک! همین حالا مطلع شدم که درست قبل از پیروزی، اوباما ارتباطاتم در برج ترامپ را شنود می‌کرده است. چیزی پیدا نکردند. این مک‌کارتیسم است."
"رئیس جمهور اوباما چه قدر سطحش را پایین آورده که تلفن مرا در دوره بسیار مقدس انتخابات شنود می‌کرده است. این در حد نیکسون/واترگیت است. آدم بد (یا مریض)!"
اشاره اول آقای ترامپ به جوزف مک‌کارتی سناتور چپ‌ستیزی است که در دهه ۱۹۵۰ مجموعه‌ای از اقدامات سرکوبگرانه را علیه منتقدان و روشنفکران هدایت می‌کرد و بدون مدارک مستند اتهام‌های سنگینی به آنها می‌زد.
اشاره دوم او به رسوایی واترگیت است که در آن افشا شد دولت ریچارد نیکسون جمهوری‌خواه مقر حزب دموکرات را شنود می‌کرده است. تحقیقات پس از آن فاش کرد که دولت ریچارد نیکسون مجموعه‌ای از سوءاستفاده‌های این چنینی از قدرت انجام داده و قصد لاپوشانی آنها را داشته است. این رسوایی به کناره‌گیری آقای نیکسون از قدرت انجامید.
بی بی سی  فارسی

اوباما ادعای ترامپ برای شنود مکالمات تلفنی را رد کرد

ساعتی بعد از ادعای پرزیدنت ترامپ که باراک اوباما را شنود مکالمات تلفنی خود متهم کرد، یکی از سخنگویان باراک اوباما این ادعا را رد کرد.
به گزارش اسوشیتدپرس، کوین لوئیس سخنگوی آقای اوباما در بیانیه ای اعلام کرد، نه باراک اوباما و نه کاخ سفید دستوری برای شنود هیچ یک از شهروندان آمریکا نداده اند و هر ادعایی در این ارتباط کذب محض است.
روز شنبه ۱۴ اسفند دونالد ترامپ در چند توئیت باراک اوباما را به شنود ارتباطات ستاد انتخاباتی اش در مراحل آخر رقابت های انتخاباتی سال گذشته متهم کرد.
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پرزیدنت ترامپ مدعی شد رئیس جمهوری سابق طی رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، مکالمات خصوصی او در برج ترامپ را تحت نظر داشته است.
آقای ترامپ هنوز شواهدی برای اثبات این اتهام ارائه نداده است.
ادعای آقای ترامپ پس از آن بود که سه روز پیش نیز او رئیس جمهوری قبلی را به نقش در اعتراضات علیه دولت جدید متهم کرد
پرزیدنت ترامپ روز شنبه در پیامی توئیتری حین ابراز انزجار از شنود ارتباطاتش در برج ترامپ در آخرین مراحل رقابت های انتخاباتی گفت «پرزیدنت اوباما در شنود ارتباطات من طی فرایند مقدس انتخابات، خودش را کوچک کرده است.» 
صدای آمریکا