به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مرداد ۱۵، ۱۳۹۶

فائزه هاشمی:

سناریونویسان شایعاتی مطرح کرده و بر اساس همان شایعه‌ها تصمیم می‌گیرند 
 فائزه هاشمی می‌گوید برخوردها با خانواده مرحوم آیت‌الله هاشمی افزایش یافته، او همچنین خبر می‌دهد که به دلایل واهی ممنوع‌الخروج شده است. دختر مرحوم آیت‌الله هاشمی معتقد است سناریونویسان برای پیشبرد اهداف خود دروغ‌ها و شایعاتی مطرح کرده و بر اساس همان شایعه‌ها تصمیم می‌گیرند.
نماینده مجلس پنجم و فعال سیاسی در جمع دانشجویان و در پاسخ به شایعاتی موهوم مبنی بر سفر فائزه هاشمی به لندن، گفت:
این شایعات هدفدار و برنامه‌ریزی شده برای پیاده کردن سناریوی طراحی شده توسط برخی منتشر می‌شود.
هاشمی در این‌باره خاطرنشان کرد:
بعد از رحلت بابا چند بار درباره این که من قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارم شایعاتی منتشر شد و همان زمان تکذیب شد.
از همان روز هم مشخص بود که این شایعات با هدفی خاص طراحی می‌شود، تا زمینه را برای استفاده بعدی هموار کنند.
فرزند آیت‌الله هاشمی با یادآوری شایعاتی مثل داشتن ثروت‌ها و اموال نجومی و عجیب و غریب طی تمام سال‌های پس از انقلاب درباره خانواده خود، توضیح داد: ما همیشه به این شایعات می خندیدیم و می گفتیم دروغ است؛ اما بعد شاهد بودیم که چگونه دو جناح سیاسی مطرح کشور از این شایعات برای تخریب آقای هاشمی و خانواده وی استفاده کرده و توانستند بهره برداری نادرست کنند.
مدتی پیش شایعه شد که فائزه هاشمی مهاجرت کرده است. همچنین برخی رسانه‌های دلواپس مدعی شدند که وی در سفر به لندن با بیوه شیوخ عرب دیدار داشته و مشکل نفت ایران را حل کرده است.
فائزه هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه همان زمان که این شایعه پخش شد، تصریح کرده که این شایعات بی‌دلیل پخش نمی‌شود، گفت: دو سال است که سفری به انگلستان نداشتم. من ابتدا این شایعات را جدی نگرفتم اما اکنون می بینم که می‌خواستند اتهام ارتباط با بیگانه و به طور غیرمستقیم جاسوسی را القا کنند حالا هم نتیجه آن ممنوع الخروجی اینجانب شده است.
وی در ادامه افزود: برای من گزارشی رد شده که در دادگاه‌هایم حضور پیدا نمی کنم و با یک سفیر اروپایی برای اخذ ویزا دیداری داشتم تا قبل از اینکه حکمی برایم صادر شود از ایران فرار کنم. براساس همین گزارش مرا ممنوع الخروج کرده‌اند؛ در حالیکه هر سه ادعا واقعیت ندارد. اولا بعد از هر احضاریه که الان تعداد آنها بیشتر از فیش های آب و برق و تلفن و گاز در هر ماه شده است، در مهلت قانونی به شهادت بازپرس پرونده و قضات دادگاهها حضور پیدا کردم. ثانیا من بخصوص در یکی دو سال اخیر هیچ دیداری با سفیر ایتالیا نداشته‌ام. ثالثا من ویزای شینگن در حال حاضر در پاسپورت خود دارم، مشکل ویزا ندارم که بخواهم سریع ویزا بگیرم و به تعبیر اینها از کشور فرار کنم.
به گفته فائزه هاشمی فشار به خانواده آیت الله هاشمی تنها به این مورد محدود نشده است. او در ادامه افزود: بعد از ممنوع الخروجی من، گزارش‌های دیگری آمد و اتفاقات دیگری برای خانواده افتاد؛ برخی دیگر از اعضای خانواده ما نیز ممنوع الخروج شدند. غیر از ممنوع الخروجی، از سوی نهادهای امنیتی هم برخوردهایی شده است که بر پایه  گزارشات غیرواقعی و ساختگی خودشان بوده است.
فائزه هاشمی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: رفتارهایی که می‌بینم من را یاد یک داستان ملانصرالدین انداخت. این داستان را در دادگاه انقلاب که بعد از توقیف روزنامه زن مرا بردند، بیان کردم. ملانصرالدین شایعه می کند که فلان جا نذری می دهند. خودش بعد از مدتی می بیند یک صف عظیم در آن منطقه درست شده و مردم قابلمه به دست براساس دروغی که گفته، منتظرند تا نذری بگیرند. خودش شک می کند که مبادا واقعا آنجا نذری می دهند و من جا بمانم. قابلمه دست می گیرد و در صفی که به دروغ ساخته بود می ایستد. حالا داستان ما هم همین شده است، ابتدا شایعات و دروغ‌هایی را پخش می کنند بعد براساس آنها گزارشاتی درست می کنند و براساس آن، تصمیمات نادرست می گیرند که نکند این موارد که ساختیم و گفتیم درست است! متاسفانه این خوب نیست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بالاخره اگر قرار است نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران، قوی، با اعتبار و مورد اعتماد باشند، بایستی قدری به کارهای خود توجه کنند تا با عملکرد غیر واقعی و غیر اسلامی و غیر اخلاقی و غیر انسانی خود باعث تضعیف خود نشوند.

کلمه – گروه خبر