به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۹۸

بازداشت شدگان روز کارگر؛ ندا ناجی به زندان قرچک ورامین منتقل شد

خبرگزاری هرانا – ندا ناجی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر روز گذشته از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شده است. علاوه بر ندا ناجی، ۳ تن دیگر از بازداشت شدگان روز کارگر به نام‌های کیوان صمیمی، عاطفه رنگریز و مرضیه امیری علیرغم گذشت ۴۶ روز، کماکان در بازداشت هستند. این شهروندان در جریان برگزاری مراسم روز جهانی کارگر (۱ می) در مقابل ساختمان مجلس و اتفاقات پس از آن به همراه ده‌ها تن دیگر بازداشت و به زندان‌های اوین، قرچک و تهران بزرگ منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۵ خردادماه ۹۸، ندا ناجی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

وی روز جاری و در چهل و ششمین روز بازداشت طی تماس کوتاهی با خانواده خود از انتقال روز گذشته‌اش از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به قرنطینه زندان قرچک ورامین خبر داده است.
اواسط ماه جاری و با پایان قرار بازداشت یک ماهه کیوان صمیمی با تمدید قرار بازداشت یک ماهه و سه بازداشت شده دیگر با تمدید قرار بازداشت ۱۲ روزه روبرو شدند.

با پایان قرار بازداشت ۱۲ روزه، مرضیه امیری و ندا ناجی پس از حضور در شعبه بازپرسی مجددا با تمدید قرار بازداشت یک ماهه روبرو شده و قرار بازداشت عاطفه رنگریز نیز به قرار کفالت تغییر پیدا کرد. علیرغم صدور قرار کفالت برای عاطفه رنگریز، مسئولین دادسرای اوین به بهانه‌های مختلف از پذیرش قرار کفالت خودداری کرده و مانع آزادی موقت وی شدند.
گفته می شود مسئولین دادسرای اوین دلیل عدم قبول قرار کفالت عاطفه رنگریز را اضافه شدن اتهامی جدید به پرونده وی عنوان کرده اند.
گفتنی است روز سه شنبه ۲۱ خردادماه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست دو تن از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر خبر داده و تعداد افراد در بازداشت مانده را ۵ تن اعلام کرده بود.

لازم به یادآوری است روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شدند.

علیرغم آزادی تعدادی از بازداشت شدگان، تعدادی دیگر از جمله مرضیه امیری، کیوان صمیمی، عاطفه رنگریز و ندا ناجی کماکان تحت بازداشت هستند.

کیوان صمیمی، سردبیر مجله ایران فردا در بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد، مرضیه امیری به بند عمومی منتقل شده و عاطفه رنگریز و ندا ناجی نیز در زندان قرچک ورامین کماکان در بازداشت هستند.