به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۹۹

اجرای حکم تبعید بابک مرادی

 درویش گنابادی راهی شهرستان سراوان شد
خبرگزاری هرانا – بابک مرادی، درویش گنابادی که پیشتر در تاریخ ۹ فروردین از زندان پارسیلون خرم آباد آزاد شده بود، امروز یکشنبه ۳۱ فروردین جهت تحمل دوران تبعید خود راهی شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹، بابک مرادی، درویش گنابادی جهت تحمل دوران تبعید خود راهی شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان شد.

آقای مرادی پیشتر در تاریخ ۹ فروردین از زندان پارسیلون خرم آباد آزاد شده بود. این آزادی زودهنگام به مناسبت عید نوروز و تحت عنوان عفو به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا در کشور صورت گرفته است. زندانیان سیاسی که بیش از ۵ سال محکومیت دارند شامل این عفو نمی‌شوند.
در زمان آزادی نیز از وی تعهد گرفته شده بود تا پس از اتمام تعطیلات نوروز راهی تبعید شود.

بابک مرادی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۷ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت اجتماعی و رسانه‌ای و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس برای وی قابل اجرا بود.
وی پیشتر در جریان واقعه “گلستان هفتم” بازداشت شده بودند. گلستان هفتم به مجموعه وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال ۹۶ با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد و در جریان آن صدها درویش بازداشت و سپس به احکام شلاق، حبس و اعدام محکوم شدند.