به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۹۹

سازمان جهانی بهداشت: تا پیدا شدن واکسن ضد کرونا باید با این اپیدمی کنار بیاییم

با ادامه بحران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا که از زمان شیوع آن در دسامبر 2019 در چین تاکنون باعث مرگ 167 هزار و 500 نفر در سراسر جهان شده است، سازمان جهانی بهداشت به همه کشورها جهانی هشدار داد که برای کم کردن محدودیت‌های مقررات قرنظینه و فاصله گذاری اجتماعی عجله‌ای نداشته باشند .
سازمان جهانی بهداشت همچنین از مردم همه کشورهای جهان خواست تا روند قبول و کنار آمدن با شرایط بیماری همه‌گیر کرونا را تا زمان کشف واکسن برای این ویروس، در پیش بگیرند.

بهداشت جهانی بر ضرورت تغییر شیوه زندگی افراد برای حفظ سلامتی جامعه همزمان با ادامه روند مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.
این سازمان جهانی از کشورها خواست تا رفع هر گونه محدودیت برای مقررات قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی اعمال شده که برای مقابله و مهار کردن ویروس کرونا اتخاذ شده بود، باید به صورت تدریجی صورت بگیرد. سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که از بین بردن محدودیت‌های قرنطینه‌ عمومی به صورت عجولانه و زودهنگام، امکان بازگشت مجدد ویروس کرونا را در پی خواهد داشت.

تاکاشی کسایی ، مدیر منطقه‌ای WHO در کشورهای غرب اقیانوس آرام گفت، اقدامات قرنطینه عمومی و فاصله گذاری اجتماعی ثابت کرده که برای کاهش و مهار ویروس بسیار موثر بوده است این اقدامات نتایج مطلوبی داشته است لذا همه باید برای یک شیوه زندگی جدید آماده شوند تا به افراد جامعه اجازه فعالیت برای ادامه زندگی را فراهم کرده و در عین حال مبارزه با ویروس کرونا را ادامه داشته باشد.

او همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: «تا رسیدن به واکسن برای این ویروس باید با وضعیت کنونی به صورت طبیعی زندگی کنیم».
براساس آخرین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا که تا ساعت 19:00 به وقت گرینویچ عصر روز دوشنبه اعلام شد این بیماری تاکنون جان حداقل 167،500 نفر را در سراسر جهان گرفته است.
ایالات متحده آمریکا شامگاه دوشنبه شنبه 20 آوریل 2020 اعلام کرد که آمار جانباختگان بیماری کرونا از مرز 40 هزار نفر نیز گذر کرده است.
دانشگاه جان هاپکینز که هر روز آمار جانباختگان و مبتلایان جدید به ویروس کرونا در آمریکا را اعلام می‌کند، شامگاه شنبه از مرگ 1,997 نفر در 24 ساعت گذشته در این کشور خبر داد.
طبق گزارش آخرین آمار دانشگاه جان هاپکینز، شمار جانباختگان کرونایی در آمریکا تا شامگاه دو شنبه به 40,661 نفر رسید.
این دانشگاه همپنین اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 759,086 رسیده است.
آمار تلفات در چین : 12 مورد ابتلا و فوتی صفر
کمیسیون بهداشت ملی چین روز دوشنبه 20 آوریل اعلام کرد تنها 12 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت کرده است این عدد از تاریخ 18 مارس تاکنون به عنوان کمترین عدد ابتلا به این ویروس به شمار می رود.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین از چند هفته پیش روند نزولی به خود گرفته است. کمترین تعداد مبتلایان در چین در تاریخ 20 آوریل ثبت شده بود. این آمار روند کاهش در تمام مناطق این کشور، را نشان می دهد.
کمیسیون بهداشت ملی چین از آغاز ماه مارس تاکنون همواره در بیانیه های خود اعلام کرده که اغلب مبتلایان جدید به ویروس کرونا کسانی هستند که از خارج وارد چین شده‌اند.

العربیه