به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۹

بشار اسد در یک حراجی برای همسرش تابلو ۳۰میلیون دلاری خرید!

در  نقاشی «یک شتک بزرگتر» استخر پرآبی در یک خانه مدرن به تصویر کشیده شده 
که نشان می‌دهد فردی داخل آب شیرجه رفته است
پایگاه روسی «ورسیا اینفو» ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) با اعلام این خبر نوشت این تابلو بطور رسمی توسط یک فرد ناشناس در حراجی خریداری شده اما منابع غیررسمی می‌‌گویند اسد این تابلو را برای عمارت گرانقیمت اسما خریداری کرده است. بیشترین دارایی‌ها در سوریه متعلق به بشار اسد و خانواده اوست.

رامی مخلوف پسردایی بشار اسد ۵ میلیارد دلار ثروت دارد که ثروتمندترین تاجر سوریه به حساب می‌‌آید. ثروت بستگان اسد پس از آنکه او در سال ۲۰۰۰ ریاست جمهوری را از پدرش حافظ اسد به ارث برد و رئیس دولت شد افزایش نیز یافته است. مخلوف با چراغ سبز دولت سوریه با کنار زدن رقبا ملک و املاک خریداری می‌‌کند.

سازمان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش داده رامی و حافظ مخلوف ۲۰ آپارتمان به ارزش ۴۰ میلیون یورو در دو آسمانخراش بزرگ مسکو دارند.

مردم سوریه از زمان شروع جنگ داخلی در فقر و بدبختی بسر می‌برند در حالیکه بستگان و همکاران اسد پول خود را صرف کالاهای لوکس می‎‌کنند؛ پول‌‌هایی که از طریق فروش منابع متعلق به مردم به جیب می‌‌زنند. سوریه در فهرست فاسدترین کشورهای دنیا از نظر اقتصادی قرار دارد و اوضاع آن از آنگولا، هائیتی و لیبی بدتر است.

رفعت علی اسد عموی بشار اسد نیز به اتهام پولشویی و فساد از طریق معامله ملک و مستغلات از منابع عمومی در دادگاه‌‌های فرانسه پرونده دارد. اواخر سال ۲۰۱۹ نیز دادستان اسپانیا از رفعت اسد به اتهامات مختلف از جمله پولشویی به مبلغ بیش از ۶۰۰ میلیون یورو شکایت کرد.

طی هشت سال جنگ سوریه سردمداران جمهوری اسلامی میلیاردها دلار از پول مردم ایران را برای حفظ قدرت اسد در سوریه هزینه کردند و هزاران نفر از وفاداران علی خامنه‌‌ای به اسم «دفاع از حرم» قربانی جنگ داخلی سوریه شدند.

چندین میلیون آواره و هزاران کشته و زخمی و کشوری ویران بهای جبران‌ناپذیر باقی نگه داشتن اسد توسط روسیه و جمهوری اسلامی در قدرت است.

اسفند ۱۳۹۷ علی خامنه‌‌ای در دیدار با بشار اسد از استقامت او در برابر آمریکا تقدیر کرد و گفت «جمهوری اسلامی ایران، کمک به دولت و ملت سوریه را کمک به حرکت و جریان مقاومت می‌داند و از صمیم قلب به آن افتخار می‌کند».

خامنه‌ای همچنین به اسد گفته بود «جنابعالی با ایستادگی که از خود نشان دادید به قهرمان جهان عرب تبدیل شدید و مقاومت در منطقه به‌وسیله شما قدرت و آبروی بیشتری یافت».

کیهان لندن