به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۹

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل از ماموریت موساد برای سرقت کالاهای پزشکی خبر داد

به گزارش هفته‌نامه آلمانی اشپیگل سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) فعالانه برای مبارزه با ویروس کرونا وارد عمل شده است. پیشتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده بود که تجهیزات این رژیم برای مبارزه با کرونا کافی نیست، به همین دلیل دولت وی از هر طریق و امکانی برای دستیابی به وسایل مورد نیاز، از جمله ماسک و دستگاه‌های تنفسی اقدام می‌کند.

بر این اساس فعالیت موساد در عملیات کرونایی در ملاقات «یوسی کوهن» رییس این سازمان اطلاعاتی با «یتشاک کرایس» رییس بزرگترین بیمارستان اسرائیل ایجاد شده است.

در ملاقاتی که اوایل فوریه صورت گرفته، کرایس به تنگنا‌های اسرائیل برای مبارزه با تهدید کرونا اشاره کرده و باعث شده است که کوهن برای کارکنان خود در سراسر جهان دستور یافتن تجهیزات مورد نظر را صادر کند.
گزارش اشپیگل در رابطه با کشور‌های مبدا تجهیزاتی که به اسرائیل انتقال می‌یابند به امارت متحده عربی و عربستان سعودی اشاره کرده است.

رسانه‌های دیگر گزارش داده‌اند که ماموران موساد در کشور‌های گوناگون به شکار وسایل می‌پردازند و پیش آمده است که آن‌ها محموله‌ای را که برای کشور دیگری تهیه شده بوده، خریده‌اند.

این در حالی است که این روز‌ها رقابت برای خرید تجهیزات پزشکی و حفاظتی و «قاپ‌زدن» کالا‌هایی که برای یک کشور دیگر در نظر گرفته شده‌اند، به امری رایج در بین کشور‌های غربی تبدیل شده است.

اشپیگل همچنین به نقل از «رونن برگمن» خبرنگار نیویورک تایمز نوشته که موساد در یک مورد تلاش کرده است که اقلامی را از آلمان به اسرائیل منتقل کند، اما مقامات مسوول آلمانی به موقع متوجه شده و جلوی آن را گرفته‌اند.

«دنی یاتوم» رییس پیشین موساد از موافقان فعالیت موساد در مبارزه با کروناست. به اعتقاد او، فعالیت این سازمان اطلاعاتی در دوران بحرانی به شهروندان اسرائیل دلگرمی می‌دهد.

یاتوم تصریح می‌کند: «اینجا بحث مرگ و زندگی مطرح است. به همین خاطر ما برای دستیابی به آنچه که نیاز داریم، دست به هر کاری می‌زنیم».

بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، در سرزمین‌های اشغالی تا ظهر امروز، سی ام فروردین ۱۳ هزار و ۱۰۷ نفر مبتلا به کووید-۱۹ ثبت شده اند که از این میان ۱۵۸ نفر جان باخته اند.