به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۹

کنسرت ده‌ها خوانندۀ سرشناس به ابتکار لیدی گاگا برای حمایت از کادر درمانی در سراسر جهان [بازتماشا]

لیدی گاگا کنسرتی با شرکت ده‌ها خوانندۀ سرشناس برای حمایت از کادر درمانی در سراسر جهان برگذار می‌کند
سِلین دیون، آنجِل، رولینگ استون، التون جان، پُل مک کارتنی و ده‌ها ستارۀ سرشناس دیگر دنیای موسیقی، سراسر امشب، شنبه به یکشنبه، هر یک از قرنطینۀ خود، کنسرتی شش ساعته برای قدردانی و حمایت از کادر درمانی سراسر جهان اجرا می‌کنند.

این کنسرت به ابتکار سازمان غیردولتی «گلوبال سیتیزن» با حمایت سازمان بهداشت جهانی و لیدی گاگا به افتخار پزشکان، پرستاران و همۀ دیگر پرسنل بیمارستانی و پژوهشی که با شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا به کوویدـ١٩ مبارزه می‌کنند، تدارک دیده شده است. این کنسرت که «جهان واحد، با هم در خانه» نام گرفته، بگفتۀ هوگ اِونس، رئیس سازمان «گلوبال سیتیزن» بازتاب «زمان یکپارچگی جهان در مبارزه با کوویدـ١٩» است.

«گلوبال سیتیزن» باسازمان دادن این رویداد تلاش می‌کند همۀ مردم جهان را به حمایت از انجمن‌های خیریۀ محلی جلب کند. هوگ اِونس می‌پرسد «آیا در دوره ای هستیم که باید مرزها را ببندیم یا در فکر ساختار درمانی مردم در آنسوی کرۀ زمین باشیم؟» و خود پاسخ می‌دهد «کوویدـ١٩ به ما آموخت که یک بیماری در نقطه‌ای از جهان می‌تواند به بیماری در همۀ جهان بدل شود».

این کنسرت در کنار بسیاری تحولاتِ دیگرِ هفته‌های اخیر نمادِ یکپارچگی جهان و شهروندی همه در این سرزمین واحدی است که کرۀ زمین نام دارد.

رادیو بین المللی فرانسه