به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۱۴، ۱۴۰۱

ولادیمیر پوتین به سرطان مبتلا است؟

برخی منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده‌اند که ولادیمیر پوتین از نوعی "اختلال مغزی" به دلیل "زوال عقل، بیماری پارکینسون و یا خشم ناگهانی" که ناشی از درمان استروئیدی برای "سرطان" است، رنج می‌برد 
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، شخصیت‌های ارشد ائتلاف اطلاعاتی "فایو آیز" (پنج چشم) که شامل استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلیس و آمریکا است، با استناد به منابع نزدیک کرملین معتقدند که یک توضیح و توجیه فیزیولوژیکی برای تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درخصوص حمله به اوکراین وجود دارد.

شخصیت‌های ارشد این ائتلاف گزارش‌های زیادی را درخصوص پوتین ۶۹ ساله و "رفتار آشفته فزاینده" به همراه "ظاهر ورم کرده" او در ویدئوهای اخیر و "فاصله عجیبی" که او با دیدارکنندگان در کرملین حفظ می‌کند و به آن پایبند است، منتشر کرده‌اند.

یک منبع امنیتی عنوان داشت: یک تغییر قابل شناسایی درخصوص تصمیم‌گیری‌های پوتین در پنج سال اخیر دیده می‌شود. اطرافیانش یک تغییر "قابل‌توجهی" را در "قدرت عقیده و درک او از دنیای اطرافش" مشاهده و لمس می‌کنند.


آن‌ها تئوری‌هایی را مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین یا از یک "اختلال مغزی مثل پارکینسون" رنج می‌برد یا "سرطان" دارد و تحت تاثیر درمان، اختلالاتی در مغز او ایجاد شده است، منتشر کرده‌اند.


آخرین تئوری که توسط اطلاعات انگلیس تایید شده، این است که اختلال ذهنی او نتیجه "خشم ناگهانی" است که ناشی از استفاده بلند مدت "استروئید" می‌باشد.


یک مقام فرانسوی مدعی شده است که پس از دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین همان شخصی نیست که او دو سال پیش آن را ملاقات کرده بود.


یک منبع اطلاعاتی انگلیسی اصرار می‌کند که آن‌ها نسبت به اطلاعاتی پیرامون سلامت پوتین "مطمئن" هستند.


این منبع اطلاعاتی افزود: نظارت ما درخصوص روسیه و مسائل مربوطه "خارق‌العاده" است.

پوتین سال آینده کناره‌گیری می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نشریه سان در گزارشی نوشت: ‌«والری سولوی»، تحلیل‌گر مسائل سیاسی مدعی شده که پوتین قرار است سال آینده میلادی از مقام خود کناره‌گیری کند.

به گفته سولوی که پیش‌تر ریاست موسسه روابط بین‌الملل مسکو را برعهده داشت، پوتین در ماه فوریه امسال به دلیل ابتلا به بیماری سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفته است.  

نشریه سان در همین رابطه به جابه‌جایی برنامه‌های پوتین در فوریه سال گذشته اشاره و ادعا کرد که اولین حضور او در انظار عمومی ۱۹ فوریه ۲۰۲۰ پس از عمل جراحی صورت گرفت تا او در مراسمی در سنت پترزبورگ حاضر شود.

با این حال برخی منابع که نامشان فاش نشده می‌گویند که عمل جراحی پوتین مربوط به مشکل داخلی بوده است.  

سولوی که ادعای ارتباط با حلقه تصمیم‌گیران کاخ کرملین را مطرح می‌کند ۲ هفته پیش هم مدعی شد که رئیس جمهوری روسیه به بیماری پارکینسون مبتلا شده است.

کاخ کرملین ادعاها درباره مشکلات سلامتی رئیس جمهوری روسیه و برنامه وی برای استعفا را رد کرده است. یک سخنگوی کرملین در پاسخ به خبرگزاری تاس نیز گفته است که وضع سلامتی پوتین «کاملا عادی» است.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، زمان ادعایی سولوی در مورد عمل جراحی پوتین نیز چندان قابل استناد نیست. سایر رسانه‌های انگلیسی نیز خبر ابتلا به سرطان پوتین را به نقل از سولوی بازتاب دادند.