به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۴۰۱

قطعه‌ای طنزگونه برای فرخ خان، نیکروز اعظمی

 
نیکروز اعظمی

چند صباحی از تپق زدنِ جناب فرخ در رابطه با به تن کردن تی شرتِ زرین نگاری شده به تصویر "ترامپ خوکی" که در تظاهرات ضد ترامپ جلوه گر و حسابی تیپ و دلربا شده بود نگذشته که تپق دیگری در مسئله جنگ پوتین خواسته علیه اکراین زده، منتها اینبار در بی اعتنایی و فرار از عمل مشابه تی شرت پوشی که کاریکاتور پوتین در آن نقش بسته باشد! هر چه منتظر ماندم تا یک طنزپرداز از بیخالی طی کردنِ فرخ خان سوژه بسازه بیفایده بوده، این شد که خودم بتنهایی تصمیم گرفتم تا سقلمه به شوخ طبعی‌ام زده و با بیدار کردنش نگذارم وی قسر در بره، و یادش باشه که با انگشت نما شدن فقط شوق طنزگویی می‌تونه ایجاد کنه.

باری، حکایت کرده بودند که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا می‌خواسته تا چشم بهمزدن جهان را یه لقمه کرده قورتش بده، این مسئله را وقتی جناب فرخ فهمیده بر وی تنگ و ننگ آمده و داغ کرده و هم از اینرو سراسیمه یک تی شرت شُسته و رُفته اما با کاریکاتور بی ریخت و قیافه "ترامپ خوکی" سفارش داده تا با بر تن کردنش، با بی چشم و روییِ "ترامپ خوکی" که همه جهان را مطامع لوث بازی‌های "خوکیِ"خودش کرده بود، در کنار حکومت تر گُل ور گُل اسلامی‌اش بر علیه ترامپ "جهاد اکبر" کنه.

negahdar.jpgفرخ نگهدار

خنده‌های جناب فرخ را هم که با این شکل و شمایل در عکس می‌بینید از بابت بغض‌اش بوده، آخه آنطرف بغض کردن و غمگین بودن خندیدنه (مگر نشنیدید که گفته‌اند آنطرف خرابی آبادیه؟ این هم همان است)، مگه صادق خان هدایت نگفته که "دیشب نمی‌دونستم برای کدامیک از غم‌هایم بگریم کلی خندیدم"؟ فرخ خان هم از بس که از بابت جنگ طلبی و جهانخواری ترامپ و اقمارش غمگین بوده و نمی‌دونسته برای کدامیک از آنها بگریه این بود که یهو (یک هو) زد زیر خنده، حالا نخند کی بخند.

putin.jpg

از شوخی گذشته، مگه ادعای مخالفت با جنگ طلبی ترامپ الزاماً نمایش صلح نیست؟ پس چرا فرخ خان یک تی شرت مزین به نقش و نگار کبوتر صلح و فضله آن بر پیشانی پوتین، سفارش نمی‌ده تا به تن کنه و نمایش صلح بده؟ آیا ضعف‌اش در مقابل سیاست‌های روسیه و پوتین، می‌تونه جمهوری اسلامی باشه یا خودِ روسیه؟

نیکروز اعظمی