به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۴۰۱

هیات رهبری اجرائی جبهه ملی ایران

 جبهه ملی ایران اقشار مختلف مردم را به حمایت از کارگران و معلمان فرا می خواند 

امروز ۴۳ سال پس از انقلاب بهمن ۵۷ که به منظور کسب آزادی و استقلال و برقراری عدالت اجتماعی صورت گرفت ،اما دریغا که اکنون در آستانه روز جهانی کارگر و روز تاریخی معلمان ایران ، فقدان آزادی و ازبین رفتن استقلال و بی عدالتی به شکلی دهشتناک در جامعه ایران بیداد می کند.  از آزادی احزاب و اجتماعات ،آزادی مطبوعات و رسانه ها و آزادی انتخابات مطلقا خبری نیست.استقلال کشور ما ملعبه دست قدرت های بیگانه به ویژه روسیه و چین قرار گرفته، تا آن جا که روسیه قیم گونه در مورد مسائل حیاتی کشور ما ، بجای ما تصمیم می گیرد و با کارت ایران در مجامع جهانی با رقبای خود بازی می کند. 

 در روز اول ماه مه سال ۱۸۸۶ میلادی ، کارگران در بسیاری از شهر های آمریکا در اعتراض به زیادی ساعات کار و کمی دستمزد دست به اعتصاب و تجمع زدند، در شهر شیکاگو تجمع و اعتراض کارگران از طرف نیروهای پلیس که تحت سلطه و نفوذ کارفرمایان قرار داشتند به آتش و خون کشیده شد.تعدادی از کارگران کشته و مجروح شدند و این رویداد اسفبار همراه با برخوردهای خشونت بار دیگر با کارگران موجب شد تا همه کارگران جهان،روز اول ماه مه مقارن با روز یازدهم اردیبهشت را به عنوان روز جهانی کارگر در تاریخ جنبش های کارگری ثبت نمایند.


در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۰ معلمان ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی و برای مطالبه حقوق قانونی خود پا به عرصه خیابان گذاشتند. معلمان با صفوف منظم از محل باشگاه معلمان به طرف میدان بهارستان و مجلس شورای ملی حرکت کردند . در این میدان نیروهای پلیس رزیم استبدادی در صدد پراکنده کردن معلمان و خاتمه دادن به تجمع آنان برآمده و به سوی آنان آتش گشود . دکتر ابوالحسن خانعلی دبیر دبیرستان جامی تهران در خون خود درغلتید.از آن تاریخ روز ۱۲ اردیبهشت ماه به نام روز معلمان ایران شناخته شده و در تارخ مبارزات حق طلبانه معلمان درج گردید.


امروز ۴۳ سال پس از انقلاب بهمن ۵۷ که به منظور کسب آزادی و استقلال و برقراری عدالت اجتماعی صورت گرفت ،اما دریغا که اکنون در آستانه روز جهانی کارگر و روز تاریخی معلمان ایران ، فقدان آزادی و ازبین رفتن استقلال و بی عدالتی به شکلی دهشتناک در جامعه ایران بیداد می کند. از آزادی احزاب و اجتماعات ،آزادی مطبوعات و رسانه ها و آزادی انتخابات مطلقا خبری نیست.استقلال کشور ما ملعبه دست قدرت های بیگانه به ویژه روسیه و چین قرار گرفته،تا آن جا که روسیه قیم گونه در مورد مسائل حیاتی کشور ما ، بجای ما تصمیم می گیرد و با کارت ایران در مجامع جهانی با رقبای خود بازی می کند. جمهوری اسلامی هم ناگزیر است که در تصمیمات خود منافع روسیه را بر منافع ملی ایران مقدم بشمارد. عدالت اجتماعی آنچنان به بوته فراموشی سپرده شده که بکار بردن این واژه، مانند بیان یک طنز در اذهان متجلی می شود.در شرایطی که بیش از شصت میلیون از افراد ملت ایران در زیر خط فقر و در نهایت عسرت و وضعیتی اسفبار و محروم از اولیه ترین نیاز های انسانی به سر می برند،اقلیت کوچکی از نزدیکان به مراکز قدرت با سوء استفاده و رانت خواری و اختلاس و ارتشاء به ثروت های نجومی و غیر قابل تصور دست یافته اند. فقط گاهی به برکت وجود فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی گوشه هایی از این فسادهای باور نکردنی از پرده بیرون می افتد.امروز کارگران شرافتمند ما که باید با دستان توانای خود چرخ های تولید کشور را به حرکت در آورده و اعتلای اقتصادی جامعه را رهنمون شوند با حقوقی بسیار پائین تر از خط فقر زندگی می کنند . تازه در بسیاری از مراکز همین حقوق اندک نیز ماه ها به تعویق افتاده و به آن ها پرداخت نمی شود و اعتراض آنان با ضرب و شتم و بازداشت و زندان و حتی مرگ در زندان مواجه می شود. معلمان فرهیخته ایران که مسئولیت سنگین آموزش و پرورش نسل جوان و آینده سازان این مرز وبوم را به عهده دارند،در زیر بار فشارهای اقتصادی و گرانی و تورم افسارگسیخته کمر خم کرده اند. و وقتی به عنوان اعتراض به تبعیضی که در حق آنان روا می شود و نقدی که به عدم اجرای آموزش همگانی رایگان اظهار می دارند مورد تهاجم نیروهای سرکوب گر قرار گرفته و سر از محکومیت وزندان در می آورند.


جبهه ملی ایران ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر و روز معلم،از اقشار مختلف ملت ایران دعوت می نماید که با همه توان از جنبش کارگران شریف و معلمان فرهیخته پشتیبانی به عمل آورده و در کنار آنان قرار بگیرند و با آنان هم صدا شوند.


تهران - نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خورشیدی

هیات رهبری اجرائی جبهه ملی ایران