به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۱۳، ۱۴۰۱

آمریکا موشک‌های لیزری هدایت‌شونده و پهپادهای سوئیچ‌بلید و پوما به اوکراین ارسال می‌کند

 جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارائه خواهد کرد. جان کربی ضمن محکوم کردن دوباره حمله روسیه به اوکراین، گفت که آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت بایدن، بیش از ۲.۳ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین داده که بیش از ۱.۶ میلیارد دلار آن از زمان تهاجم روسیه صورت گرفته است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین، شامل سامانه‌های موشکی هدایت شونده لیزری، پهپاد انتحاری سوئیچ بلید و و پهپاد سبک پوما است.


سخنگوی پنتاگون بیانیه مطبوعاتی خود اضافه کرد: «این تصمیم بر تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، در حمایت از کارزار قهرمانانه این کشور برای دفع جنگ روسیه تاکید می‌کند.»


بنا بر اعلام کاخ سفید، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با همتای اوکراینی خود ولودیمیر زلنسکی درباره تجهیزات نظامی «بیشتر» مورد نیاز برای کمک به ارتش اوکراین برای «دفاع از کشورش» گفتگو کرد.


در بیانیه مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری آمریکا آمده است که این دو طی یک تماس تلفنی حدودا یک ساعتی "درباره چگونگی تلاش شبانه روزی آمریکا برای پاسخگویی به درخواست های اصلی اوکراین در زمینه کمک های امنیتی" گفت‌وگو کردند.