به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، فروردین ۱۷، ۱۴۰۱

نیروهای نیابتی ایران جایگزین ارتش روسیه در سوریه

 

انبارهای راهبردی اسلحه و مهمات «مهین» در اختیار ایران، 
حزب‌الله لبنان و لشکر چهارم ارتش سوریه قرار گرفت
پس از عقب‌نشینی ارتش روسیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن از برخی مکان‌های استراتژیک در سوریه، نیروهای وابسته به سپاه پاسداران ایران با 40 خودروی زرهی و 17 خودروی حامل دوشکا به همراه ده‌ها نفربر حامل نیروهای حزب‌الله لبنان انبارهای راهبردی اسلحه و مهمات «مهین» در شرق حمص را در اختیار گرفتند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» سه‌شنبه 5 آوریل، گزارش دا‌د که این جابجایی‌ها در نتیجه عقب‌نشینی کامل نیروهای ویژه روسیه موسوم به «واگنر»، حدود 200 سرباز لشکر پنجم روسیه، 23 خودروی زرهی و تعداد زیادی خودروهای نظامی دیگر و تجهیزات لجستیکی و مخابراتی از سوریه بوده است.


منابع این روزنامه اطلاع دادند که 5 هلیکوپتر روسی نیز پادگان مهین را ترک کرده و به همراه دیگر نیروهای روسیه به سوی فرودگاه نظامی تدمر در شرق حمص انتقال یافتند.


طبق این گزارش، با خروج نیروهای روسی انبارهای اسلحه مذکور به طور کامل در اختیار نیروهای ایرانی، حزب‌الله و لشکر چهارم ارتش سوریه قرار گرفت.


پیش از این بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل دوشنبه گذشته از ادامه حملات ارتش کشورش به محل استقرار نیروهای وابسته به ایران در سوریه خبر داده بود.


این در حالی است که نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ایران طی چند روز گذشته به جابجایی و سازماندهی مجدد و گسترده‌ای در خاک سوریه اقدام کرده‌اند.


بنا به گفته منابع خبری، تغییرات میدانی مذکور در سوریه حاصل اعزام نیروهای روسیه به اوکراین و بیم ایران از مورد هدف قرار گرفتن نیروهایش توسط ارتش اسرائیل بوده است.

العربیه