به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، فروردین ۲۴، ۱۴۰۱

بازداشت و انتقال نرگس محمدى به زندان

علیرغم اعلام ‎نرگس محمدی مبنی بر اینکه امروز سه‌شنبه ۲۳ فروردین به زندان باز می‌گردد، دقایقی پیش نیروهای امنیتی وارد منزل او شده و بازداشتش کردند.

بنابر گزارش‌ها، علاوه بر نرگس محمدی، عالیه مطلب‌زاده  نیز که در منزل نرگس محمدی حضور داشت، بازداشت و برای تحمل ادامه حبسشان تحویل دادستانی شد.

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار و عضو حزب «اتحاد ملت» در توئیتی نوشته است: «قرار بود امروز نرگس را تا زندان قرچک بدرقه کنیم، نگذاشتند، ریخته‌اند در خانه‌اش و باردیگر نرگس محمدی را بازداشت کردند و بردند. این دو روز آخر آزادی یک آب خنک از گلویش پایین نرفت، حاشیه‌های فضای مجازی، اخراج مریم_کریم‌بیگی از دانشگاه حالا هم بازداشت... لعنت به شما»

روز دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ نرگس محمدی، در یاداشت کوتاهی در اینستاگرام نوشته بود سه‌شنبه ۲۳ فروردین  به زندان قرچک باز می‌گردد.

خانم محمدی نوشته بود: «فردا بیست و سه فروردین به زندان قرچک باز می‌گردم. از دستور دادستان برای بازگشت به زندان در هفدهم اسفند نافرمانی کردم و اعلام کردم تا زمانی که اموال وثیقه‌گذارم در معرض مصادره و جلب قرار نگیرد، نافرمانی خواهم کرد. امروز به دلیل دستور دادستانی برای مصادره و جلب اموال وثیقه‌گذارم به زندان باز می گردم.»

در ادامه یادداشت این فعال مدنی آمده بود: «اعمال فشار بر زندانی در راستای اعمال سلطه و سرکوب جامعه است تا زندانی را آینه عبرت سایر فعالان و مردم قرار دهد، اما تنها نشان از استیصال و ضعف حکومت استبدادی دارد. # زندانی _سیاسی و عقیدتی آزاد باید گردد.»