به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، فروردین ۲۹، ۱۴۰۱

محسن کدیور: مردم میگویند ما....رهبر میگوید من؟!

محسن کدیور در ابتدای این کلیپ میگوید: «کسی بر ما ولایت ندارد، ما مهجور نیستیم که قیم بخواهیم، دقیقاً در کتب فقهی همین آقایان نوشته اند که ولایت فقیه مانند ولایت پدر بر فرزند صغیر یا افراد مجنون است که نمیتوانند امور خود را اداره کنند.»

 میگوییم مخالفیم، میگویند غلط کردید که مخالفید، مردم میگویند ما، رهبر میگوید من! ولایت فقیه یعنی همگان باید از ولی فقیه تبعیت کنند، مردمسالاری یعنی همگان حتی فقها باید از اراده مردم تبعیت کنند! باید بین مردم و رهبری یکی را انتخاب کرد!


کدیور در ادامه میگوید: «ما نه قبول داریم کسی از سوی خدا منصوب شده است، نه قبول داریم کسی بر ما ولایت دارد و نه معتقدیم به ولایت مطلقه، ولایت مطلقه یعنی این که همه قدرتها دست یک نفر باشد، بسیار خوب الان همه در دست یک نفر است آیا مسئولیت را قبول میکنید؟! ما با مجلسی مواجهیم که نمیتواند از جانب خود تصمیم بگیرد، قوه قضاییه ای است که انگار تاکنون خواب بوده است! 

آیا قضات ما استقلال دارند! من به یاد دارم که قبل از انقلاب، هر وقتی که پرونده ای سیاسی تشکیل میشد، قضات زیر بار نظرات شاه نمیرفتند و شاه مجبور میشد برای محاکمه مصدق و بازرگان دادگاه نظامی تشکیل دهد! دادگستری شاه سالم بود! در صورتی که الان دادگاه عادی با یک تلفن تصمیم میگیرد و مثل آب خوردن حکم صادر میشود! رئیس قوه قضاییه هم نوعا تشریفاتی است! کارها جای دیگری تصمیم گیری میشود! کجای دنیا میبینید که بدون حضور وکیل محاکمه انجام شود و بدون حضور وکیل متهم را مجبور کنند اعتراف کند؟! صرفا میخواهند قبل از مراسم تحلیف قصه های خود را تحویل مردم بدهند! کیفر خواستی که صادر شده است سندی برای سقوط جمهوری اسلامی است! و…»

کدیور میگوید: «در جمهوری اسلامی کوشش برای استقرار دموکراسی جرم است، تمامی سران اصلاحات که در زندان هستند جرمی ندارند جز تلاش برای اجرای دموکراسی با فعالیتهای حزبی! اسم این کار را گذاشته اند انقلاب مخملی! اگر کار تشکیلاتی کردم که قدرت را به شکل قانونی کسب کنند میگویند شما میخواهید به صورت نرم و مخملی قدرت را از ما بگیرند! انتقال حکومت از طریق دموکراسی را جرم میدانند! اگر بنده با بزرگترین فیلسوف آلمانی ملاقات کردم میگویند تو درباره براندازی صحبت میکردی! در این کیفر خواست گفته اند چرا با فیلسوفها ملاقات کرده اید! ما میخواهیم به صورت علمی مفاسد شما را اصلاح کنیم! ما اگر برای اصلاح از قرآن و نهج البلاغه هم استفاده کنیم میگویند اینها ممنوع است همانطوری که امروز الله اکبر هم ممنوع است! امام علی (ع) بابت درآوردن خلخالی از پای زنی یهودی درخواست مرگ کرد! آیا امروز رهبر جمهوری اسلامی بابت این همه شهیدی که به قبرستان فرستاده است تقاضای مرگ میکند؟!»