به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۰۵، ۱۳۹۱

مریم رجوی:
طرح انتقال منتفی است
۷۰۰ شخصیت از ۴۰ کشور با شورای ملی مقاومت علیه حکومت تهران همصدا شدند
گردهمایی سالانه مجاهدین خلق ایران در ویلپنت، مرکز دایمی نمایشگاه های پاریس با حضور هزاران نفر برگذار شد.
مقامات این گروه عنوان کرده بودند که گردهمایی امسال این گروه در این مکان به یاد و نام دیگر اعضای این گروه که در کمپ اشرف و لیبرتی در عراق هستند برگذار خواهد شد.
مریم رجوی رییس مجاهدین خلق ایران در این رابطه طی مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه اظهار عنوان کرد:
بهار ایرانی با وجود سرکوب رژیم آخوندی و شرایط انفجاری همچنان زنده است. 
مریم رجوی گفت: شرایط جامعه ایرانی در حال انفجار است، مردم خواهان تغییر هستند، رژیم حال حاضر هیچ آینده ای ندارد اما ایران با سرکوبی غیر قابل تصور روبرو است. وی همچنین ابراز عقیده کرد: رژیم ایران درس خود را از اتفاقاتی که در لیبی و سوریه افتاده گرفته است، آنها برای اینکه به سرنوشت قذافی و اسد دچار نشوند تصمیم گرفته اند به برنامه ساخت سلاح هسته ای خود جامه عمل بپوشانند و مجاهدین خلق را به عنوان آلترناتیو دمکراتیک از بین ببرند.»
مریم رجوی همچنین دراین گفتگو به موضوع حضور نام این گروه در لیست گروه های تروریستی امریکا اشاره کرده و گفته است: بیرون امدن از لیست امریکایی ها باعث خارج شدن از وضعیت بن بست فعلی در موضوع اشرف خواهد شد.
وی پیرامون انتقال اعضای این گروه از کمپ اشرف به کمپ لیبرتی نیز گفت: این موضوع طراحی شده بود تا کمپ لیبرتی، یک کمپ موقتی باشد و افرادی که به آنجا منتقل میشوند به کشور دیگری انتقال یابند. اما پس از گذشت چهار ماه حتی یک مورد صورت نگرفته است به این دلیل است که ما میگوییم طرح انتقال منتفی است.
منبع: رادیو فرانسه


در بزرگترين گردهم آيى اپوزيسيون خارج از ايران
۷۰۰ شخصیت از ۴۰ کشور با شورای ملی مقاومت
 علیه حکومت تهران همصدا شدند
العربیه نت: هزاران ايرانى دعوت سازمان مجاهدين خلق را پذيرفتند و روز شنبه 23-6-2012 در یک مرکز نمایشگاهی بین المللی در ويل پنت پاريس گردهم آمدند تا خواهان "بهار ايرانى" شوند.

در اين تجمع در كنار پرچم شیر و خورشید مورد قبول شورای ملی مقاومت ایران پرچم هايى از سوريه، لبنان، تونس و ليبى نيز دیده می شد تا بيانگر پيوند "بهار ايرانى" با "بهار عربى" باشد.
شوراى ملى مقاومت ايران که عمده ترين بخش آن را مجاهدين خلق تشکيل مى دهند، شخصيت هاى سياسى و اجتماعى مختلفى را از 40 کشور جهان دعوت کرده بود. حضور اين شخصيت ها که تعدادشان به بيش از 700 تن مى رسيد، گردهمايى شمال پاريس را به بزرگترين همايش عليه جمهورى اسلامى ايران در خارج از اين کشور تبديل کرد.
در ميان اين شخصيت ها، تعدادى از نمايندگان پارلمان اروپا، روساى دولتهاى پيشين و چهره هاى سرشناس جهانى حضور داشتند.
رودى جوليانى فرماندار پيشين ايالت نيويورک که در اين همايش حضور داشت به"العربيه.نت" گفت: "الآن زمان مناسب تحرک براى نجات ايران و کمک به اپوزيسيون اين کشور مى باشد. بايد طرح اتمى ملاها را متوقف کرد و مردم ايران را در جهت دستيابى به آزادى کامل يارى نمود.".
خانم مريم رجوى در سخنرانى خود در اين گردهمايى از وزارت خارجه امريکا خواست به حکم دادگاه تن دهد و نام سازمان مجاهدين خلق را از ليست تشکيلات تروريستى حذف نمايد.
حاضران در اين همايش ضمن تاييد سخنان خانم رجوى گفتند که طى 15 سال گذشته وزارت خارجه امريکا با این لیست خود به رژيم جمهورى اسلامى ايران باج مجانى داده و موجب ادامه کشتارها و فشارها از سوى رژيم تهران عليه مجاهدين و هوادارانشان در اردوگاه اشرف و در خود ايران شده است.
آنان تاکيد کردند که رژيم عراق در اقدامات خود عليه مجاهدين، آلت دست رژيم ايران شده است. آنها همچنين از ادامه نرمش غرب در برابر تهران انتقاد کردند.
مريم رجوى در اين گردهمايى از يک دهه زمان برباد رفته براى مقابله با رژيم تهران سخن گفت. او اظهارداشت که "غرب يک دهه تمام را با نرمش و مذاکرات بى حاصل سپرى کرد و دست رژيم تهران را در سرکوب و کشتار و ادامه برنامه هاى اتمى باز گذاشت.
فيليپ دوست پلازاى معاون دبير کل سازمان ملل به "العربيه.نت" گفت: ما به اينجا آمده ايم تا همبستگى خود را با مردم ايران اعلام کنيم و از تلاش آنها براى آزادى حمايت نماييم. زيرا نظام فاسد حاکم بر اين کشور براى قرن 21 سودمند نيست.
اليزابت جينروتى عضو پارلمان ايتاليا نيز به "العربيه.نت" گفت: اين يک روز مهم براى آزادى است، آزادى ايران، آزادى دگرانديشان و فعالان و زندانيان سياسى در ايران. اين يک همايش جهانى است براى اعلام همبستگى با ايرانيان، براى آنها که مى خواهند از رژيم کنونى تهران نجات يابند.
خانم تاشادى واسکونسيلوس عضو پارلمان اروپا در اين تجمع گفت: به عنوان سفير سازمان ملل در زمينه حقوق بشر به شما مى گويم که در کنار شما خواهان تحقق آزادى و حقوق بشر در کشورتان هستم و از روياى جوانان ايرانى در سراسر ايران حمايت مى کنم.
چندين شخصيت ديگر نيز از پارلمان اروپا، کنگره امريکا و کشورهاى غربى طى سخنان خويش در همين زمينه ها سخن گفتند.
ميزبانى اين همايش را مارى ليزن رئيس سابق مجلس سناى بلژيک، پاتريک کندى عضو کنگره امريکا (1991- 2011)، ديويد ايمز عضو مجلس عوام بريتانيا، لارش ريسه رئيس کميته دوستان ايران در نروژ، جان پيير بکه عضو شوراى استان والدواز و رئيس شهردارى اوويرسوراواز بر عهده داشتند.
مريم رجوى در سخنان خويش در اين گردهمايى آرزو کرد که ايرانى "بدون ولايت فقيه" تحقق يابد و آزادى براى دهها ميليون ايرانى مشتاق جامه عمل بپوشد.
العربیه نت