به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۹۱

بازرسان سازمان ملل از محل قتل عام در سوریه بازدید می کنند
 قتل عام بسيار تکان دهنده در روستای القبير در استان حماه  
بازرسان سازمان ملل در سوریه روز جمعه 8-6-2012 اعلام کردند برای بررسی و تحقیق در مورد قتل عام "وحشیانه" کودکان و زنان در منطقه القبیر در استان حماه بازدید می کنند.

به گزارش العربیه روبرت مود، مسئول گروه بازرسان سازمان ملل در سوریه با تایید این خبر گفت :" رژیم اسد از ورود ناظران سازمان ملل به منطقه القبیر جلوگیری کرده بود اما اکنون به آنها اجازه داده شده تا از القبیر بازدید کنند. "
مخالفان حکومت بشار اسد روز چهارشنبه از قتل عام تازه در استان حماه در سوريه خبر داده و گفته بودند، ده ها کودک، زن و مرد روستايی به دست نيروهای دولتی و لباس شخصی های( شبیحه) بشار اسد کشته شده اند.
روستای القبیر در 20 کیلومتری غرب حماه واقع شده است. در این روستا خانواده های " الیتیم، الفارس و العلوان" زندگی می کنند. به گفته مخالفان همه ساکنان این روستا به استثنی 4 تن قتل عام شدند.
به گفته مخالفان به نقل از افراد نجات یافته از قتل عام، ابتدا 3 تانک تی 72 روستا را زیر آتش بارخود گرفتند و سپس تعدادی نفر بر نظامی با افراد لباس شخصی (شبیحه) مسلح وارد روستا شده و شروع به قتل عام مردم و کودکان وزنان کردند.
آنها مردان را با سلاح گرم کشتند و کودکان و زنان را باچاقو سربریدند.
در همین حال بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه قتل عام تازه در سوريه را به شدت محکوم کرده و گفته است، هنگامی که ناظران سازمان ملل قصد داشتند از محل اين کشتار بازديد کنند، به سوی آنها تیر اندازی شده است.
به گزارش تلویزیون العربیه، دبيرکل سازمان ملل متحد که درمجمع عمومی سازمان ملل صحبت می کرد، برای سومین بار از بشار اسد، خواست تا به طرح صلح شش ماده ای کوفی عنان، نماينده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه پایبند باشد.
وی اظهار داشت: گزارش ها از قتل عام ديگری که بسيار تکان دهنده بود خبر دادند.
او گفت: يک روستا توسط نيروهای سوريه محاصر شده است. اجساد مردم بی گناهی که به ضرب گلوله کشته شدند در محل اين کشتار است. گفته می شود برخی از قربانیان سوزانده يا با چاقو تکه تکه شده اند."
بان کی مون گفته است: "ما اين وحشی گری غير قابل تحمل را به شدت محکوم می کنیم ."
وی همچنین افزود سازمان ملل تلاش خود را برای تعقيب عاملان این جنایت وسپردن آنان به دست عدالت بکار خواهد گرفت.
بان کی مون همچنين از جلوگیری رژیم اسد از ورود ناظران سازمان ملل به محل اين کشتار و بازديد از آن خبر داد. وی گفت اما پس از دو روز ناظران اجازه یافتند که در محل حاضر شوند.
سخنگوی شورای ملی سوريه، گفته بود: 140 نفر در روستای القبير در استان حماه کشته شده اند که دست کم 40 تن از آنها را زن و کودک بوده اند.