به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، بهمن ۱۷، ۱۳۹۰

دیدار محرمانهً اخوان المسلمین مصر با مقامات رژیم اسرائیل
تعدادی از اعضای جنبش اخوان المسلمین مصر در ترکیه با مقامات رژیم اسرائیل دیدار کرده اند .
یک منبع آگاه مصر به خبرنگار صفحه عربی تابناک گفت: چندی پیش تعدادی از رهبران جنبش اخوان المسلمین مصر با تعدادی از مقامات سیاسی – امنیتی رژیم اسرائیل دیدار و گفت وگو کردند.
این منبع آگاه در ادامه افزود: این دیدار کاملا محرمانه بوده و با هماهنگی و میزبانی مقامات کشور ترکیه انجام شده است. تاریخ دقیق انجام این دیدار 8/9/2011 بوده است.
وی همچنین افزود: اطلاعات دقیقی در مورد تعداد اعضای جنبش اخوان المسلمین که در این دیدار حضور داشتند، در دست نیست اما آنچه که مشخص شده این است که «کمال الهلباوی» از مقامات ارشد و سخنگوی رسمی سابق این جنبش مسئول هیأت مصری در این دیدار بوده است.
این منبع آگاه مصری در مورد موضوعات مطرح شده در این دیدار مطلبی را بیان نکرد، اما در ادامه گفت: تحلیل بنده این است که جنبش اخوان المسلمین به این نتیجه رسیده که اگر می خواهد در فرایند سیاسی مصر پس از سقوط رژیم «حسنی مبارک» نقش بسزایی ایفا کند و با دیگر احزاب و جریان های مصر و نیز شورای نظامی حاکم همکاری کند، ناگزیر است که با پرونده اختلاف مصر و رژیم اسرائیل کنار بیاید از همین رو به این نتیجه رسید که در دیداری محرمانه با برخی مقامات این رژیم، به برخی تبادل نظرها بپردازد و بر اساس نتیجه حاصل از این دیدار مواضع خود درباره اسرائیل را مشخص کند.
وی همچنین گفت: بر همین اساس طی چند وقت اخیر ما شاهد آن بوده ایم که مقامات مختلف جنبش اخوان المسلمین در گفت وگوهای مختلف رسانه ای خود نه تنها اسرائیل را مورد حمله و انتقاد قرار نداده اند بلکه اعلام کرده اند که اخوان المسلمین موافق انجام مذاکرات مستقیم با اسرائیل نیست بلکه مذاکره میان قاهره و تل آویو از طریق وزارت خارجه را تأیید می کند و به هیچ وجه با آن مخالف نیست