به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۴

"پدر حسین را هم زندان ببرید من ساکت نمی شوم"

مادر حسین رونقی ملکی: به آزادی رای دادیم نه به دروغ های شما
پدر حسین رونقی به ۴ ماه زندان محکوم شده؛ از حسین خواسته اند به زندان بازگردد. زلیخا موسوی، مادر حسین اما به روز می گوید که براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، حکم محکومیت حسین تمام شده و بازگرداندن او به زندان کاملا غیرقانونی است.همچنین اینکه اگر پدر حسین را به خاطر مصاحبه و اطلاع رسانی درباره وضعیت فرزندش به زندان ببرند او ساکت نخواهد ماند و نمی تواننداو را ساکت کنند.
حسین رونقی ملکی اسفند ماه در شرایطی به زندان بازگردانده شد که به گفته پدرش به دلیل عدم توانایی تحمل کیفر، شامل عفو رهبری در عیدفطر می شد. او ۱۵ شهریور ماه و پس از توقف حکم اش از زندان آزاد شد؛ توقف حکمی که به دلیل وضعیت جسمانی اش صورت گرفته بود. در آن موقع پدرش در مصاحبه با روزاعلام کرد او را به اسم پزشکی قانونی به دادستانی تهران خواسته،اما به او اتهام فراری بودن زده و بازداشت اش کرده اند.
حالا احمد رونقی ملکی، پدر حسین رونقی ملکی به ۴ ماه زندان محکوم شده است. زلیخا موسوی، همسر او و مادر حسین رونقی در مصاحبه با روز می گوید: قضیه مربوط به حسین است و خبررسانی و مصاحبه هایی که درباره وضعیت حسین انجام داده. او را به دادستانی تبریز خواسته بودند که نرفت و دیروز مامور آمد دم در خانه ما واحضاریه رابه او داد. گفته ۱۰ روز مهلت دارد که پی گیری بکند. قبلا چند بار تذکر داده بودند، بارها فشار آورده بودند و به انواع مختلف گفته بودند مصاحبه نکنید. اما مگر می شود؟ بچه ما را برده اند زندان، سالم و سرحال بود، بیمارش کرده اند، کلیه هایش را از دست داده، حق و حقوق قانونی اش را زیرپا گذاشته اند بعد می گویند ساکت باشید؟ مصاحبه نکنید؟ حرف نزنید؟ مگر می شود؟ ما چگونه می توانیم ساکت باشیم؟ ۴ ماه زندان داده اند چون پدر حسین درباره وضعیت او مصاحبه کرده و گفته به داد بچه من برسید که دارد از دست می رود؟
او می افزاید: به من بارها گفته اند مصاحبه نکن، من هم گفته ام بچه مرا آزاد کنید تا حرف نزنم و مصاحبه نکنم. اما تاکنون دادستانی مرا احضار نکرده، برای پی گیری وضعیت بازداشت بچه ها هم چند بار خودم رفته ام. حالا هم بیایند پدر حسین را ۴ ماه ببرند زندان، مشکل شان حل می شود؟ او برود زندان و نتواند مصاحبه کند مگر من ساکت می مانم؟ فکر کرده اند می توانند مرا ساکت کنند؟ بچه مرا برده اند زندان، بیمارش کرده اند و اجازه درمان هم نمی دهند بعد می گویند مصاحبه نکن، حرف نزن و.. خب اگر بد است که بد است شما نکنید. بد نکنید که مجبور نشویم مصاحبه کنیم و حرف بزنیم و همه دنیا بداند.
حسین رونقی ملکی در حال حاضر در مرخصی به سر می برد وای مادرش می گوید: خونریزی معده دارد، کلیه هایش که دیگر همه می دانند یکی از دست رفته و دیگری هم دارد از کار می افتد. الان مرخصی است اما گفته اند باید برگردد زندان. قبل از ماه رمضان گفتند یک ماه مرخصی می دهیم برای مداوا. اول ماه رمضان آمد اما چند روز نشده گفتند باید برگردد،مرخصی ۸ روزه بوده. گفتم نمی گذارم باید برود بیمارستان، دکتر گفته غلظت خون اش باید بررسی شود، خونریزی معده اش باید درمان شود،سونوگرافی و آزمایشات مختلف دارد. گفتم پزشکی قانونی عدم تحمل کیفری داده ولی شما حتی اجازه درمان نمی دهید. گفتند غیبت می زنیم. گفتم اشکالی ندارد حسین فرار نمی کند من هم او را تحویل خواهم داد اما باید درمان شود.
زلیخا موسوی می گوید که براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی بازگرداندن فرزندش به زندان غیرقانونی است: خودشان هم خوب می دانند زندانی کردن حسین غیرقانونی است؛ برخلاف قانون خودشان است. براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حکم حسین تمام شده، ۱۵ سال حکم داده اند اما باید ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی را اعمال کنند اگر این قانون را اجرا کنند نباید حسین را به زندان برگردانند. حالا بگذریم از اینکه حسین اصلا شامل عفو رهبری بود و نباید دوباره زندانی اش می کردند. پزشکی قانونی هم عدم تحمل کیفری داده اما نمیدانم چه دشمنی با حسین و ما دارند. سپاه می گوید ما مخالفتی نداریم وزارت می گوید مخالفتی نداریم، خب چه کسی حسین را در چنین شرایطی و به صورت کاملا غیرقانونی در زندان نگه داشته؟ حسین مگر چه کرده جز اینکه از حقوق انسان ها دفاع کرده، از حق دفاع کرده. چرااینطور آبروی مملکت را می برید؟ آبروی دین را می برید.
او می افزاید: من یکبار رای دادم به استقلال و آزادی، من به این دروغ ها رای نداده ام. رای دادم بچه ام آزاد زندگی کند، رای ندادم بچه بی گناه مرا ببرند زندان و این همه بلا سر او بیاورند و بعد برخلاف قانون و نظر پزشکی قانونی، او را همچنان در زندان نگه دارند.
حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس جوان از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده. او ۲۲ آذر ۸۸ در خانه‌اش در شهرستان ملکان بازداشت شد. او به گفته خانواده اش قبل از بازداشت در سلامت کامل بود،اما در زندان یکی از کلیه هایش را از دست داده و یک کلیه دیگر او هم دچار نارسایی شده است. او تاکنون ۷ بار در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
روز آنلاین