به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۹۸

جنجال بر سر عکس چند گردشگر جوان در سد لفور - مازندران

دادستانی عمومی و انقلاب مازندران، از دستور برخورد و رسیدگی به « وضعیت مسافرانی که مختلط و بدون حجاب در حال قایق‌سواری در سد لفور سوادکوه، بودند»، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ نزدیک به سپاه پاسداران، جمعه ۱۷ خرداد، یونس حسینی‌عالمی اعلام کرد: «حضور عده‌ای از افراد به صورت مختلط و نداشتن هیچ پوشش و انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود و قطعا با خاطیان این مساله برخورد خواهد شد.»

بعضی از رسانه‌های خبری و اجتماعی نزدیک به نهادهای امنیتی در ایران با انتشار تصاویری از لحظات قایق‌سواری بعضی از زنان و مردان مسافر در سد لفور که حجاب نداشتند،‌ از مقام‌های قضایی درخواست رسیدگی و برخورد کرده بودند.

در واکنش به این موضوع،‌ دادستانی عمومی و انقلاب مازندران همچنین از ورود قاطعانه نیروی‌انتظامی به این مساله خبر داد و به انتقاد از اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و آب منطقه‌ای،‌ زیر نظر دولت، پرداخت.
پیشتر نیز پلیس از احضار مسوول بخش خصوصی سد لفور برای توضیح درباره این مساله خبر داده بود. نیروی انتظامی مازندران اعلام کرده بود «برای پاسخگویی به مطالبات مردمی و حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی» این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

سد لفور در شهرستان سوادکوه،‌ از توابع استان مازندران،‌ در شمال ایران قرار دارد.

گویا نیوز