به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۹۸

محمد پارسی وبلاگ نویس و فعال سیاسی بازداشت شد.

محمد پارسی بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان شد
خبرگزاری هرانا – محمد پارسی وبلاگ نویس و فعال سیاسی بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. آقای پارسی در فروردین ۹۲ توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی صبح روز دوشنبه هفته جاری بازداشت و جهت اجرای حکم  به قرنطینه زندان اوین و نهایتا روز جاری به بند ۸ این زندان زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۸، محمد پارسی وبلاگ نویس و فعال سیاسی، جهت اجرایی شدن حکم سه سال حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه آقای پارسی توسط نیروهای امنیتی  بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. با توجه به چندین سال مسکوت ماندن پرونده، بازداشت وی دور از انتظار بود”.
این منبع درباره نحوه بازداشت آقای پارسی ادامه داد: “وی به همراه خانواده سوار بر خودروی شخصی در حال خروج از پارکینگ منزل بود که یک تاکسی شهری سد راه خروج خودرو شد. دو مامور که یونیفورم رسمی هم نداشتند آقای پارسی را از خودرویش پیاده کردند و بدون ارایه حکم و مدرک رسمی به وی دست بند زده، سوار بر همان تاکسی او را به اوین منتقل کردند. این ماموران امنیتی جهت مسکوت نگه داشتن فرایند بازداشت حتی اقدام به تهدید خانواده ایشان کردند”.
یک منبع دیگر، نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی به هرانا اعلام کرد: “ایشان روز دوشنبه مستقیما پس از بازداشت راهی بند قرنطینه زندان اوین شده بود و روز جاری به بند ۸ زندان اوبن منتقل شد”.

گفتی است بازداشت محمد پارسی در حالی صورت گرفته است که ایشان هیچگونه ابلاغیه رسمی از جانب دادگستری مبنی بر مراجعه به اجرای احکام دریافت نکرده بود.

محمد پارسی در تاریخ سه شنبه ۹ آبان ماه ۱۳۹۱  در پی‌ ورود نیروهای امنیتی به جلسه “سرای اهل قلم” که به مناسبت بزرگداشت مادر آرش صادقی برگزار شده بود، به همراه تعدادی دیگری از شرکت کنندگان از جمله قاسم شعله سعدی، مهدیه گلرو، جمال عاملی، دکتر حمیدرضا سلیمانی، محمد فرید، پژمان ظفرمند، فاطمه محمودی، سعید ذبیحی، نوید ذبیحی، بهروز شادلو، فاطمه محمودی، محمد باقر مرادی، امیر برهانی و مهدی برهمن پور بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

وی پس از تحمل ۲۱ روز بازداشت در سلول انفرادی به قرار کفالت آزاد شد.

آقای پارسی در فروردین ماه سال ۱۳۹۲، توسط قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از طریق وبلاگ نویسی به تحمل یکسال و به اتهام “اجتماع تبانی علیه امنیت ملی از طریق برگزاری جلسات” به دو سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و فعالیتهای رسانه‌ای و فضای مجازی محکوم شد.

بعد از گذشت حدود شش ماه از آزادی موقت این زندانی سیاسی بدون اطلاع وی، درخواست اعاده دادرسی آقای پارسی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرارگرفته و طبق ماده ۱۳۴ آیین نامه دادرسی حکم وی به ۲ سال حبس تعزیری کاهش یافت.