به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، فروردین ۱۴، ۱۳۹۹

با هدف دادخواهی و اجرای عدالت؛

«انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز پی‌اس۷۵۲» اعلام موجودیت کرد
حامد اسماعیلیون، نویسنده و دندانپزشک مقیم کانادا که همسرش پریسا اقبالیان و دختر ۹ ساله‌اش  را در فاجعه سرنگونی هواپیمایی اوکراین توسط سپاه پاسداران از دست داد، با انتشار یک ویدئو از تشکیل «انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز پی‌اس‌۷۵۲» خبر داده است.

آقای اسماعیلیون که به عنوان سخنگوی این انجمن معرفی شده است، در این ویدئو اعلام کرد: «امیدواریم با استراتژی مشخص و برنامه‌ای مدون از عاملین، آمرین، پنهان‌کنندگان، و مقصران این جنایت داد بستانیم و آنها را روزی در پیشگاه قانون ببینیم.»

براساس بیانیه «انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز پی‌اس۷۵۲»، این انجمن به عنوان نهادی مستقل که به منظور دادخواهی از سوی خانواده های قربانیان تشکیل شده است، عمل می‌کند.

پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین المللی اوکراین، که در تاریخ هشتم ژانویه ۲۰۲۰ با ۱۷۶ سرنشین از فرودگاه امام خمینی تهران راهی کی‌یف پایخت اوکراین بود، دقایقی پس از آغاز مسیر خود بر اثر حمله موشکی سپاه در حوالی شهر جدید پرند استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن، که عمدتا شهروند ایرانی بودند، کشته شدند.

پیش از این یکی از اعضای از خانواده‌های قربانیان ، گفته بود که برخی از خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی «نزد دادگاه عالی انتاریو کانادا» از رهبر جمهوری اسلامی، فرمانده سپاه، فرمانده هوافضای سپاه، و چند نفر دیگر شکایت کرده‌اند.

صدای آمریکا