به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مرداد ۳۱، ۱۳۹۹

نزدیکان ناوالنی:

 پزشکان روس مانع از انتقال منتقد پوتین به خارج می‌شوند
سخنگوی الکسی ناوالنی، از مخالفان سرشناس رئیس جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد که پزشکان با انتقال او به خارج از کشور به دلیل شرایط جسمی «ناپایدار» مخالفت کرده‌اند.
این سخنان در حالی بیان می شود که یک فروند هواپیمای مجهز به امکانات پزشکی بامداد جمعه از آلمان به سوی منطقه سیبری در روسیه پرواز کرد تا الکسی ناوالنی را برای معالجه به خارج از این کشور منتقل کند. الکسی ناوالنی روز پنجشنبه به طور ناگهانی هوشیاری خود را از دست داد و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در شهر امسک بستری شد. نزدیکان این منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بر این باور هستند که او به طور عمدی «مسموم» شده است.

کیرا نارمیش، سخنگوی الکسی ناوالنی که در بیمارستان امسک حضور دارد ضمن انتقاد از مخالفت پزشکان با انتقال او به خارج از روسیه اظهار داشت: «ممنوعیت انتقال الکسی تهدید مستقیم جان او است.»

به گفته سخنگوی الکسی ناوالنی تصمیم نزدیکان وی برای انتقالش به خارج از روسیه برای تحقق این امر کفایت نمی کند و پزشکان روس مانع از انتقال او می شوند.

لئونید وولکوف، یکی از همکاران نزدیک الکسی ناوالنی نیز اظهار داشت که عدم صدور اجازه انتقال وی به خارج از کشور تصمیمی «سیاسی» است. او پزشکان و مقامات روسیه را متهم کرد که در انتظار خروج مواد سمی از بدن الکسی ناوالنی هستند تا امکان شناسایی منشاء وخامت حال او وجود نداشته باشد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «نه تشخیصی داده شده و نه آزمایشی انجام شده است. جان الکسی در معرض خطر بزرگی است.»

حال الکسی ناوالنی پس از برخاستن هواپیمای حامل او از شهر تومسک به مقصد مسکو رو به وخامت گذاشت. خلبان هواپیما به همین دلیل تصمیم گرفت که در امسک فرود اضطراری انجام دهد.

رهبر مخالفان پوتین به کما رفت و کاخ کرملین برای او آرزوی سلامت کرد
فرانسه و آلمان روز پنجشنبه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی الکسی ناوالنی برای «کمک پزشکی» به او اعلام آمادگی کرده بودند. الکسی ناوالنی مهمترین منتقد ولادیمیر پوتین در داخل روسیه محسوب می شود. مطالب او درباره «فساد مالی» طبقه حاکم بر روسیه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

الکسی ناوالنی پیش از این در روسیه هدف حمله فیزیکی قرار گرفته بود و نزدیکان او نیز اغلب از سوی دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار می گیرند.

یورونیوز فارسی