به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۹

محمدرضا شجریان از بیمارستان مرخص می‌شود

 

محمدرضا شجریان
هیات مدیره بیمارستان جم تهران، روز شنبه اول شهریور اعلام کرد که محمدرضا شجریان به زودی از بیمارستان ترخیص می‌شود. محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی ایران از تاریخ ۲۵ مرداد با علائم شوک عفونی و کاهش هوشیاری و افت فشار خون در بیمارستان جم بستری شد.

با این حال یک هفته پس از بستری شدن آقای شجریان، هیات مدیره بیمارستان جم در اطلاعیه‌ای گفت: « امروز شرایط عمومی، قلبی و ریوی استاد پایدار و بهتر از روز قبل است و اقدامات لازم در خصوص ترخیص ایشان از مجموعه بیمارستان جم و انجام ادامه درمان در منزل در حال انجام است.»

دکتر بابک حیدری اقدم ، مدیرعامل بیمارستان جم و عضو تیم پزشکی معالج محمدرضا شجریان پیش از این در گفت‌وگو با یورونیوز گفته بود: «زمانی که ایشان را به بیمارستان آوردند افت فشار و تنگی نفس داشتند و هوشیاری نداشتند. لذا بلافاصله به اتاق ایزوله بخش مراقبت‌های ویژه منتقل و اقدامات اولیه برای ایشان شروع شد. به نظر می‌آمد که یک شوک عفونی در زمینه ذات الریه برای ایشان پیش آمده است. بر این اساس درمان‌های اولیه شامل تجویز آنتی بیوتیک و داروهای که فشار را بالا بیاورد آغاز شد.»

وی در دوران فعالیت هنری خود با همکاری آهنگسازانی نظیر فرامرز پایور، فرهاد فخر‌الدینی، علی تجویدی، پرویز مشکاتیان و محمدرضا لطفی قطعات متعددی را در دستگاه موسیقی ایرانی اجرا کرده است.

آلبوم‌های «زمستان است»،‌ «بی تو بسر نمی‌شود»، «آستان جانان»، «بیداد»،‌ «دود عود»، «سر عشق»، «فریاد»، «سرو چمان»، «دل مجنون» و «یاد ایام» از جمله آلبوم‌های مشهور وی به شمار می‌روند.

تصانیفی همچون «مرغ سحر»، «همراه شو عزیز» و «تفنگت را زمین بگذار» نیز از جمله تصانیف سرشناس این استاد آواز موسیقی سنتی ایرانی هستند.

یورو نیوز