به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۹

دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

 

خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز سه شنبه ۲۸ مردادماه، کارگران نیشکر هفت تپه در شصت و پنجمین روز از اعتصابشان در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش، جمعی از کارگزاران و کارمندان مخابرات روستایی در مقابل ساختمان مجلس، گروهی از کارگران شرکت هپکو اراک برای چهاردهمین روز متوالی در محوطه این شرکت، اعضای اتحادیه کارگران پاکدشت در خیابان اصلی این شهرستان، شماری از کارگران گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین در مقابل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین، و تنی چند از کارگران شرکت پروفیل ساوه در مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۹، کارگران نیشکر هفت تپه در شصت و پنجمین روز از اعتصابشان با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند.


به گفته کارگزاران مخابرات روستایی، قبل از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، در مراکز مخابرات روستایی مشغول به کار بودند و در حال حاضر نیز قرارداد دایمی و رسمی با شرکت مخابرات دارند اما هنوز هیچ‌گونه حکم کارگزینی یا دریافت حقوق و مزایای رفاهی برابر با سایر کارمندان دایمی، مشمول آنها نمی‌شود.

این کارگزاران مخابرات روستایی، خواهان همسان­‌سازی حقوق و مزایایشان با سایر کارکنان رسمی شرکت مخابرات و صدور حکم کارگزینی بعداز گذشت این همه سال هستند.

تجمع کارگران شرکت هپکو

به گزارش ایلنا، امروز سه‌شنبه ۲۸ مردادماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران شرکت هپکو اراک در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و عدم دریافت مطالبات مزدی خود، برای چهاردهمین روز متوالی در محوطه این شرکت تجمع کردند.

به گفته کارگران: “علیرغم اعتراضات مکرر هنوز به هیچ‌یک از وعده‌ها عمل نشده است”.

آنها از عدم دریافت حقوق دو ماه خود (خرداد و تیر) انتقاد کرده و گفتند: به نظر می‌رسد هیچ عزمی برای جلب رضایت کارگران وجود ندارد.

کارگران هپکو در عین حال خواستار عزل مدیریت فعلی و استقرار یک تیم مدیریت قوی دولتی هستند و معتقدند تا زمانی که تولید در هپکو از سر گرفته نشود، اوضاع به همین منوال خواهد بود؛ برای بهبود وضعیت باید هپکو بتواند روی پای خود بایستد و تولید در این مجموعه صنعتی رونق بگیرد.

آنها از عدم پاسخگویی مدیریت در این دوران انتقاد کرده و گفتند: “علیرغم مطالبه‌گری مکرر، هیچ پاسخی تا امروز نگرفته‌ایم”.

تجمع اعضای اتحادیه کارگران پاکدشت

به گزارش فارس، روز یکشنبه ۲۶ مردادماه ۱۳۹۹، اعضای اتحادیه کارگران پاکدشت در اعتراض به ۱۸ سال بلاتکلیفی زمین‌های پروژه امیرالمومنین، در خیابان اصلی این شهرستان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، سال ۸۱ اتحادیه کارگری شهرستان جهت خانه‌دار کردن کارگران شهرستان اقدام به تهیه زمین و فروش آن بین اعضا نموده و برای گرفتن مجوز ساخت، این شهروندان پاکدشتی ۱۸ سال بلاتکلیف هستند.

اعضای اتحادیه با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان “۴۰۰۰ خانواده بلاتکلیف، ۱۸ سال بلاتکلیفی، به تخلفات ۱۷ ساله اتحادیه تعاونی‌ها در پروژه امیرالمومنین پایان دهید” اجتماع کردند.

تجمع کارگران شرکت پروفیل ساوه

به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، جمعی از کارگران شرکت پروفیل ساوه در مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به حذف عنوان مشاغل سخت و زیان آور از عناوین شغلیشان صورت گرفته است.

تجمع کارگران گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، جمعی از کارگران گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین، در اعتراض به بلاتکلیفی همکارانشان، مقابل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین، تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، ده ها تن از کارکنان عوارضی‌های قزوین از ابتدای سال جاری تا به امروز به مدت ۵ ماه است که بیکار شده‌اند و کسی پاسخگوی آنها نیست. الکترونیکی شدن عوارضی‌ها بهانه ای برای بیکاری کارکنانی شده است که چندین ماه است دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده‌اند.

به گفته نماینده کارکنان عوارضی های قزوین: “استفاده از بیمه بیکاری نیز برای کارکنان لغو شده است”.