به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۰۶، ۱۳۹۹

مادر،برادر و خواهران منوچهربختیاری دستگیر شدند

 

بر اساس خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مادر، برادر و خواهران منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری یکی از کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ دستگیر شدند.

اعضای خانواده و بستگان پویا بختیاری پس از آنکه امروز سه‌شنبه ۴ شهریور در مقابل ساختمان وزارت کشور در تهران تجمع کردند، بازداشت شدند. آنها خواستار آزادی منوچهر بختیاری پدر پویا بختیاری شدند. برادر منوچهر بختیاری در فیلمی که در مقابل وزارت کشور گرفته شده گفته است "دادخواهی جرم نیست و برادرش منوچهر فقط دادخواه خون بلاحق ریخته فرزندش هست."

بهار 

ضرب و جرح، بازداشت و بازجویی اعضای خانواده منوچهر بختیاری به جرم دادخواهی!
اعضای خانواده منوچهر بختیاری در مقابل ساختمان وزارت کشور
- «همه ما را کتک زدند. مادرم را هول دادند و کتک زدند. ما برایشان دست زدیم و گفتیم آفرین! زورتان به یک پیرزن رسیده و او را کتک می‌زنید؟!»
- «در پلیس امنیت حدود سه ساعت بازداشت بودیم و مورد بازجویی قرار گرفتیم. از ما می‌پرسیدند «برای چه آمدید تجمع کردید؟»، «برای چه با رسانه‌های معاند گفتگو می‌کنید؟» و می‌گفتند شما می‌خواهید اذهان عمومی را تشویش کنید.»
- منوچهر بختیاری و همسرش سعیده(سارا) عباسی هفته گذشته صاحب فرزند شدند اما در این مدت حتی تماسی با همسرش نداشته و مشخص نیست از تولد فرزندش مطلع است یا خیر.

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ برابر با ۲۶ اوت ۲۰۲۰

روشنک آسترکی – خانواده منوچهر بختیاری روز سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ پس از تجمع در مقابل وزارت کشور توسط نیروی انتظامی و مأموران امنیتی مورد ضرب و جرح قرار گرفته و برای ساعاتی بازداشت و بازجویی شدند.

مهرداد بختیاری یکی از برادران منوچهر بختیاری که به همراه دیگر اعضای خانواده بختیاری با ضرب و جرح بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت به کیهان لندن می‌گوید: «پیش از ظهر سه‌شنبه [۴ شهریور ۱۳۹۹] به دلیل بی‌خبری مطلق از منوچهر و در اعتراض به بازداشت غیرقانونی او، به همراه مادر، یکی از برادران و خواهرانم به مقابل وزارت کشور رفتیم. تصاویری از منوچهر را در دست داشتیم و پلاکاردی در دست گرفته بودیم که روی آن نوشته شده بود «دادخواهی جرم نیست، منوچهر بختیاری را آزاد کنید». چند مأمور امنیتی شروع به فیلمبرداری از ما کردند. ما در واکنش به این اقدام پیش آنها رفتیم و پرسیدیم چرا فیلمبرداری می‌کنید و جرّ و بحث شد و آنها ما را کتک زدند و بازداشت کردند.»

مهرداد بختیاری می‌گوید: «مأموران نیروی انتظامی، کادر حراست وزارت کشور و مأموران امنیتی آنجا بودند و همه ما را کتک زدند. مادرم را هُل دادند و کتک زدند. ما برایشان دست زدیم و گفتیم آفرین! زورتان به یک پیرزن رسیده و او را کتک می‌زنید؟!»

همه هشت تن از اعضای خانواده بختیاری که در مقابل وزارت کشور تجمع کرده بودند، پس از ضرب و جرح و بازداشت با اتومبیل ون نیروی انتظامی به پلیس امنیت خیابان «سهروردی» تهران منتقل شدند: «در پلیس امنیت حدود سه ساعت بازداشت بودیم و مورد بازجویی قرار گرفتیم.»

کیهان لندن