به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۹۹

سرعت روند صعودی ابتلا به کرونا در اصفهان، شدت گرفته است

از هر۱۰۰ نفر۵۰ تا ۶۰ نفر مثبت

با سرعت گرفتن روند صعودی ابتلا به کرونا در استان اصفهان، جوانان به دلیل جابجایی بیشتر، نقش بسزایی دارند و میزان مرگ ومیر ناشی از کرونا در بین آنها افزایش یافته است 
روند صعودی ابتلا به کرونا در استان اصفهان که از حدود یک ماه گذشته در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، از هفتۀ پایانی مرداد شدت گرفته و شمار بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های این استان به حدود ١٠٠٠ نفر رسیده و روند ابتلا در این استان در حال وخیم شدن است به طوریکه هیچیک از مناطق این استان در وضعیت سفید یا سبز نیست؛ ۶ شهرستان اصفهان، خوانسار، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان و نجف آباد، در وضعیت قرمز و ۱۱ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی و ۷ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند».


به گفتۀ بهروز کلیدری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اکنون از هر ۱۰۰ نفری که در استان اصفهان آزمایش کرونا دادند، نتیجه ۵۰ تا ۶۰ نفر مثبت می‌شود یعنی تعداد بیماران بدحال افزایش یافته است».

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال و بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) نیز افزایش یافته و به حدود ۱۶۰ نفر رسیده است، تصریح کرد: «میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان افزایش یافته است». وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های پذیرندۀ بیماران کرونایی در استان، افزود: «از مهمترین گروه‌هایی که در شتاب روند صعودی کرونا نقش دارند، جوانان هستند زیرا آنها به دلیل جابجایی بیشتری که دارند، از گروه‌های ناقل با شدت انتقال بیشتر بیماری به شمار می آیند، و از طرفی میزان مرگ ومیر ناشی از کرونا در بین آنها افزایش یافته است».

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: «وضعیت و حال بیماران بستری این استان نسبت به بیماران سایر استان‌ها بدتر است و به سرعت در حال وخیم شدن است». به گفتۀ وی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون، ۲۵هزار و ۷۵۰ بیمار در ۲۲ شهرستان این استان بستری شده‌اند».

رادیو فرانسه