به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۹۹

پلیس تهران از بازداشت متهم به «تجاوز به ده‌ها دختر دانشجو» خبر داد

 
فرمانده پلیس تهران روز سه‌شنبه چهارم شهریور از بازداشت فردی خبر داد که متهم به آزار جنسی ده‌ها دختر و تجاوز به آنان بوده است. به گزارش خبرگزاری فارس به‌نقل از حسین رحیمی، فرمانده پلیس تهران، نوشت مأموران پلیس این فرد را که «کیوان امام وردی» نام دارد، امروز دستگیر کرده‌اند.

خبر بازداشت این متهم در پی افشاگری ده‌ها زن کاربر توئیتر و اینستاگرام منتشر شده است که در هفته گذشته یکی از پی دیگری او را به «تجاوز بعد از خوراندن شراب حاوی مواد بیهوش‌کننده» متهم کردند.

دامنه این افشاگری که با هشتگ «آزار جنسی» شروع شد، در روزهای اخیر بسیار گسترده شد و در میان افشاگری‌ها پای برخی چهره‌های مشهور در عرصه‌های گوناگون نیز به میان آمده است.

رئیس پلیس تهران دلیل بازداشت آقای امام وردی را «حجم شکایت‌ها و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه» عنوان کرد و گفت: «تمام شاکیان با اطمینان از محفوظ ماندن هویت‌شان در نزد پلیس می‌توانند برای طرح شکایت به پلیس امنیت عمومی مراجعه کنند.»

افشاگری‌های چند روز اخیر در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان یادآور جنبش معروف به MeToo (من هم) است که سال ۲۰۱۷ میلادی در رسانه‌های اجتماعی راه افتاد و شمار بسیار زیادی از زنان در سراسر دنیا از این عنوان و هشتگ برای نشان دادن شیوع گستردهٔ تجاوز و آزار جنسی، به ویژه در محیط کار، و محکوم کردن آن استفاده کردند.