به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۹۹

در پی گسترش وضعیت قرمز کرونایی؛

 ۱۱۴ شهرستان ایران در این وضعیت قرار دارند
سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که در پی روند افزایشی شهرستان‌ها با وضعیت قرمز کرونا در برخی استان‌ها، ۱۱۴  شهرستان ایران در وضعیت قرمز هستند.
بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، جمعه 21 اوت 2020، سیما سادات لاری از جان باختن 112 بیمار مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته خبر داد و مجموع فوتی‌های این بیماری را 20376 نفر عنوان کرد.

به گفته او از دیروز تا امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2206 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در این کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان این بیماری به 354764 نفر رسید.

سادات لاری در ادامه اظهار کرد: «بر اساس گزارش‌ها تاکنون 305866 بیمار کووید 19 در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و 3794 بیمار نیز در وضعیت شدید و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند».

به گفته او تاکنون 2987117 آزمایش تشخیص کووید 19 در ایران انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در ادامه اعلام کرد که استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز هستند و استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گفته او، گرچه تعدادی از شهرستان‌ها در این کشور از وضعیت قرمز خارج شده‌اند، ولی در برخی استان‌ها تعداد شهرستان‌های قرمز افزایش پیدا کرده و تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز در استان‌های ایلام، بوشهر، کردستان، زنجان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان نیز روند افزایشی دارد.

سادات لاری همچنین اظهار کرد که اکنون ۱۱۴  شهرستان در سراسر ایران در وضعیت قرمز بیماری و 133 شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و میزان موارد ابتلا و بستری روزانه در این کشور دارای یک روند نسبتا کاهشی است.