به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۹

لیلا حاتمی در فیلم آمریکایی «آخرین سیاره» به کارگردانی ترنس مالیک بازی کرد

برخی رسانه‌های سینمایی نام لیلا حاتمی، بازیگر سرشناس ایرانی، را در فهرست بازیگران فیلم «آخرین سیاره»، جدیدترین ساخته ترنس مالیک، کارگردان آمریکایی، اعلام کرده‌اند.

پیش از این اخباری غیررسمی از بازی خانم حاتمی در این فیلم منتشر شده بود و اکنون با اضافه شدن نام او به فهرست بازیگران این فیلم در IMDB شاید بتوان خبر نقش‌آفرینی حاتمی در تازه‌ترین فیلم ترنس مالیک را تأییدشده تلقی کرد.

مارک رایلنس و بن کینگزلی، دو بازیگر انگلیسی برنده اسکار، از دیگر بازیگران این فیلم معرفی شده‌اند.

گفته می‌شود فیلمبرداری این فیلم در سکوت خبری و در دو کشور ایتالیا و ایسلند به پایان رسیده و اکنون در مرحله پساتولید قرار دارد.

از هنگام انتشار این خبر در رسانه‌ها، لیلا حاتمی تا امروز این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده است.

لیلا حاتمی نخستین بار با فیلم «جدایی نادر ازسیمین» ساخته اصغر فرهادی که جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را برای اولین بار برای سینمای ایران به ارمغان آورد، در آمریکا و کشورهای اروپایی به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شد و سپس مصاحبه‌های او به زبان فرانسه در تلویزیون‌های فرانسه، جایگاه او را به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین بازیگر زن ساکن ایران تثبیت کرد.

ترنس مالیک، کارگردان «آخرین سیاره» که سابقه تدریس فلسفه در دانشگاه را هم دارد، از سینماگران تحسین‌شده‌ای است که خرس طلایی بهترین فیلم جشنواره برلین را به‌خاطر فیلم «خط باریک سرخ» ، نخل طلایی جشنواره کن را برای فیلم «درخت زندگی»، و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را به‌خاطر فیلم «روزهای بهشت» در کارنامه‌اش دارد.