به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۹۹

رهبر کره شمالی به کما رفته و بیشتر اختیارت قدرت را به خواهرش داده است

 

چانگ سونگ مین، دبیر امور سیاسی سابق کیم دائه جونگ، رئیس جمهوری فقید کره جنوبی، گفته است که کیم یونگ‌ اون دیکتاتور کره شمالی به کما رفته و بیشتر اختیارات قدرت را به خواهرش کیم یو جونگ که سه سال از او کوچکتر است، داده است.

معاون کیم دائه چونگ، در مصاحبه با رسانه‎های محلی گفت:«مقامات كره شمالی در مورد وخامت سلامتی رهبرشان حقیقت را پنهان می‌كنند».

این مقام سابق کره جنوبی نتیجه‌گیری کرده که رهبر کره شمالی در حالت اغما به سر می برد. چانگ سونگ، نتیجه گیری خود را با این سخنان خلاصه كرد: «من می دانم که او در حالت اغما است اما هنوز زنده است».

اظهارات «چانگ سونگ مین» در حالی بیان می‌شود که به دلیل عدم حضور علنی کیم یونگ اون 36 ساله در مناسبت‌های مختلف طی سال جاری باعث گمانه‌زنی‌های زیادی درباره سلامتی او شده است. او طی این مدت بخش عمده ای از اختیارت خود در ساختار قدرت را به خواهرش داده است.

این دیپلمات سابق کره جنوبی گفته است، خلاء قدرت نمی‌تواند برای مدت طولانی حفظ شود، و خواهر این دیکتاتور جوان در موقعیتی مهم برای به دست گرفتن برخی از اختیارات قدرت برادرش است.

در همین حال اما خبرگزاری یونهاپ، «Yonhap» کره جنوبی، به نقل از یک آژانس اطلاعاتی، گزارش داده است که فعالیت‌های عمومی رهبر کره شمالی از ژوئیه گذشته افزایش یافته است، او 13 بار در ملاء عام ظاهر شد. این یعنی 39٪ از کل مناسبت‌ها که 33 فعالیت عمومی در سال است.

این خبرگزاری گفته است که کیم بخشی از اختیارات خود را مانند نظارت بر امور دولتی را به خواهر کوچکتر و نزدیکان خود واگذار کرده است.
آژانس اطلاعاتی کره جنوبی در جلسه غیر علنی درانجمن ملی این کشور گزارش داده است که خواهر رهبر کره هم اکنون معاون اول کمیته مرکزی حزب کارگر حاکم و به طور کلی امور دولت را در دست دارد اما این بدان معنی نیست که او جانشین خود را انتخاب کرده است.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی بخش عمده‌ای از قدرت برادرش را به عهده گرفته است. او سیاست‌های مربوط به کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا و سایر امور عمومی کشور را به طور مستقیم در دست دارد اما او تنها نیست و پاک بونگ-جو به عنوان معاون رئیس کمیته امور دولت و داک هون به عنوان نخست وزیر جدید، بخشی از امور دولتی و اقتصادی را اداره می‌کنند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، در سال جاری میلادی یک غیبت سه هفته‌ای داشت. عدم حضورش در مراسم سالگرد تولد پدربزرگش گمانه زنی‌های مختلفی را به راه انداخت. نخست گمان برده شد که کیم دچار مرگ مغزی شده یا اینکه حالش بعد از یک جراحی قلبی عروقی ناموفق وخیم شده است و اینکه شرایطش آنقدر بد است که پزشکان چینی به کشور او رفته‌اند تا جانش را نجات دهند.اما او پس از مدتی ظاهر شد و همه گانه‌زنی‌ها در باره مرگ او غلط از آب درآمد.

العربیه