به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۲۹، ۱۴۰۰

خبرگزاری فرانسه: خطر بالا گرفتن جنگ میان ایران و اسرائیل واقعی است

 رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - خبرگزاری فرانسه در مطلبی نوشت که سال‌هاست اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران مستقیم یا غیرمستقیم به رویارویی با یکدیگر در لبنان، سوریه و نوار غزه روی آورده‌اند و این رویارویی اکنون دامنه‌اش به دریاها و جنگ‌های سایبری، جاسوسی و انفجارهای مشکوک در تأسیسات ایران نیز کشیده است.

در سال ۲۰۱۸ سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل، موساد، موفق شدند ۵۵ هزار صفحه از اسناد محرمانۀ اتمی ایران را از این کشور خارج کنند و بسیاری از آنها را در اختیار محققان دانشگاه هاروارد آمریکا قرار بدهند.

خانم "سیما شین"، مدیر تحقیق دربارۀ ایران در مؤسسۀ تحقیقات امنیتی تل‌آویو، گفته است: "اکنون با یک رشته واکنش و رویداد میان ایران و اسرائیل روبرو هستیم. ممکن است برخی بگویند که این رویدادها با انتقال بایگانی اسناد محرمانۀ اتمی ایران به اسرائیل یا قتل قاسم سلیمانی آغاز شد... اما، این اتفاقات به مسئلۀ اتمی و تلاش ایران برای استقرار در سوریه و ارادۀ اسرائیل برای جلوگیری از این امر مرتبط است. "

"سیما شین" سپس افزوده است: "اتفاق تازه‌ای که در هفته‌های اخیر روی داده این است که جنگ دریایی اسرائیل و ایران که طی دو سال مخفی مانده بود اکنون از پرده بیرون افتاده است. "