به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۰۴، ۱۴۰۰

اسرائیل سامانه‌های موشکی نیروهای وابسته به ایران را در اطراف دمشق بمباران کرد

 

 ساعاتی پس از نیمه شب دیشب پنجشنبه بیست و دو آوریل ارتش اسرائیل اطراف دمشق را بمباران کرد وآن را واکنشی به اصابت یک موشک در نزدیکی تأسیسات اتمی اسرائیل در صحرای نگب خواند.

ارتش اسرائیل در پیام کوتاهی که به همین مناسبت منتشر نمود، نوشت که یک موشک زمین به هوا در صحرای نگب به زمین افتاد و در واکنش ارتش اسرائیل شماری از سامانه‌های موشکی در نزدیکی دمشق را بمباران کرد.

"سانا" خبرگزاری سوریه نوشت که پدافند هوایی سوریه اغلب این موشک‌ها را ردیابی و نابود کرده است. با این حال، به گزارش "سانا" در نتیجۀ این حملات چهار سرباز زخمی شدند و خرابی‌هایی نیز به بار آمد.

به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در حملات دیشب اسرائیل سامانه‌های دفاع موشکی و انبار مهمات شبه نظامیان وابسته به حکومت ایران در چهل کیلومتری شمال-شرق دمشق منهدم شدند.

پیشتر ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که آژیرهای خطر در یکی از روستاهای بادیه نشین این کشور در چندکیلومتری نیروگاه اتمی "دیمونا" به صدا درآمده بود.

پرتاب موشک از خاک سوریه به روی اسرائیل همزمان است با تشدید تنش‌ میان جمهوری اسلامی ایران و دولت اسرائیل. در پی انفجار اخیر در تأسیسات اتمی نطنز حکومت ایران تهدید کرده‌ بود که انتقام این اقدام را از اسرائیل خواهد گرفت.  

رادیو بین المللی فرانسه