به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۲۴، ۱۴۰۰

بازداشت بتول امینی ده‌یادگاری توسط نیروهای امنیتی در مشهد

خبرگزاری هرانا – بتول امینی ده‌یادگاری، شهروند و معلم ساکن مشهد روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بامداد روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، بتول امینی ده‌یادگاری، شهروند ساکن مشهد توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او از جمله تلفن همراه و تبلت او را ضبط کرده و با خود بردند.
علیرغم پیگیری و تلاش های خانواده بتول امینی ده‌یادگاری جهت مطلع شدن از وضیعت وی، تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه او در دسترس نیست.

فواد سجودی نریمانی، زندانی سیاسی سابق و پسر خانم امینی ده‌یادگاری، با انتشار یادداشتی گفته است که تصور بر این است حفاظت اطلاعات سپاه مشهد مسئول بازداشت وی بوده و بیماری های متعدد خانم امینی باعث افزایش نگرانی خانواده شده است.

بتول امینی ده‌یادگاری، معلم مقطع ابتدایی و ساکن مشهد است.