به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۲۸، ۱۴۰۰

مخالفان کودتای نظامی در میانمار "دولت وحدت ملی" اعلام کردند

کمیته‌ای از نمایندگان برکنارشده مجلس میانمار تشکیل "دولت وحدت ملی"  را اعلام کرد. آنگ سان سوچی رئیس دولت برکنارشده به عنوان مشاور ارشد حکومتی و یو وین مینت، رئیس‌جمهور پیشین به عنوان رئیس‌جمهور معرفی شده است.

 کمیته‌ای از نمایندگان برکنار شده در پی کودتای نظامیان در میانمار روز جمعه ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) تشکیل یک "دولت وحدت ملی" را اعلام کرده است.

آنها علاوه بر تعیین نخست‌وزیر از اقلیت مسیحی، آنگ سان سوچی، رئیس دولت پیشین را به عنوان مشاور ارشد حکومتی و یو وین مینت، رئیس‌جمهور پیشین را برای همان پست معرفی کرده‌اند. اعضای جنبش اعتراضی نیز در این دولت نمایندگی دارند.

برخی گروه‌ها و احزاب اپوزیسیون از این که در ترکیب این دولت قرار ندارند انتقاد کرده‌اند. پورتال خبری "اکنون میانمار" گزارش داده است که از ۲۶ عضو کابینه این دولت ۱۳ نفر از اقلیت‌های قومی و هشت نفر زن هستند.

از زمان وقوع کودتای نظامی در میانمار در فوریه سال جاری میلادی این کشور صحنه اعتراضات سراسری است. صدها تن تاکنون کشته و عده زیادی بازداشت شده‌اند. ارتش همچنان به خشونت ادامه می‌دهد.

اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌ها علیه ارتش میانمار را به دلیل استفاده از خشونت علیه معترضان گسترش دهد. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است دوشنبه آینده در یک کنفرانس ویدئویی در مورد تحریم ده عضو نظامی تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اقدامات تنبیهی برنامه‌ریزی شده همچنین علیه دو شرکت مرتبط با حکومت نظامی خواهد بود.

دویچه وله فارسی