به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۲۱، ۱۳۹۳

کلک بی بی سی به آمریکا

نویسنده فرهنگ ایران   
در آستانه سی وششمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران، 
بنگاه سخن پراکنی بریتانیا، بی بی سی، که چند سال است مجهز به شبکه تلویزیونی شده است در تارنمای بخش فارسی خود دست به انتشار یک سلسله افشاگری های مشکوک در پوشش مقالاتی  در باره انقلاب اسلامی زده است، ظاهراً نویسنده مقالات شخصی به نام کامبیز فتاحی خبرنگار بی بی سی در اسرائیل و نوار غزه ! می باشد. البته اشتباه نشود این کامبیز فتاحی آن  کامبیز فتاحی خواننده نیست، این یکی برای بی بی سی می خواند! و به اسراییل علاقه ویژه ای دارد.

از آغاز ماه نوامبر گذشته یعنی بیش از سه ماه است که بی بی سی با انتشار مقالات مشکوک ! و افشای پشت پرده های! انقلاب به پیشواز انقلابی می رود که خود نقش با اهمیتی در راه اندازی و جا اندازی! آن داشته و هنوز هم ادامه دارد. در این مقالات همه تقصیر ها و زد وبند ها را آمریکایی ها با سران رژیم اسلامی انجام داده اند و نامی از انگلیس در میان نیست.


در زیر تیتر های چند نمونه از این مقالات می باشند:

اولین اعدام خلخالی که صدایش به گوش کنگره آمریکا رسید 

پشت صحنه مصاحبه پی ‌بی‌ اس با آیت‌الله خمینی 

چرا برژینسکی بی سر و صدا دنبال بهشتی بود؟ 

آمریکایی انقلابی و روایت ندامتش از اعتماد به آیت‌الله خمینی 

ریچارد کاتم، حلقه اتصال آمریکا با انقلاب ایران 

فرستاده سیا در تهران؛ دیدار با بازرگان، 'ملاقات خصوصی با بهشتی'؟ 

'نمایش قدرت' آیت الله منتظری برای فرستاده آمریکا در نماز جمعه 

مقامات آمریکایی از دیدارهای محرمانه با بهشتی می‌گویند 

سالگرد اشغال "لانه جاسوسی": در ملاقاتهای محمد بهشتی و آمریکاییها چه گذشت؟ 

داستان انقلاب به روایت آرشیو رادیو بی‌بی‌سی 

پایگاه سیا در کبکان ایران به روایت میلیونر آمریکایی

هدف بی بی سی از این کار چه می تواند باشد؟

چرا بی بی سی می کوشد خود را تبرئه و آمریکا را تنها مقصر! جلوه دهد؟ پاسخ این است که این روز ها روابط آمریکا با جمهوری اسلامی بیش از هر زمانی از پشت پرده بیرون افتاده است به گونه ای که این روابط گرم و دوستانه بی سابقه باعث خشم دولت اسراییل شده است. 

آمریکا عملاً دخالت های جمهوری اسلامی در عراق و یمن را به رسمیت شناخته و به دلایل بحران اوکراین، سوریه، لیبی،    داعش و تروریسم جهانی  جمهوری اسلامی را به نیابت خود در این سر زمین های شیعه نشین گمارده است. این در حالی اتفاق می افتد که بطور سنتی شیعیان و آخوند های شیعه جزو حوزه نفوذ انگلیسی ها می باشند، ضرب المثل معروفی در ایران است که می گوید: اگر ریش هر آخوندی را بالا بزنی زیر آن نوشته شده است ساخت انگلیس!

این سلسله مقالات باعث شادی برخی از اپوزیسیون ساده لوح ! ایرانی و بیش از همه سلطنت طلبان شده است، غافل از اینکه بی بی سی می کوشد در این آشفته بازار نقش با اهمیت این بنگاه و دولت انگلیس را از اذهان ایرانیان بزداید و بار دیگر مانند همیشه به ایرانیان آدرس عوضی! دهد.

درست است که آمریکا نقش عملی تسلیم سران ارتش به خمینی را برنامه ریزی کرد و بیرون کردن شاه را نیز به عهده گرفت ولی همه این ها به سفارش انگلیس بود. 

درکنفرانس سران هفت کشور صنعتی در سال 1978، در جزیره گوادلوپ فرانسه، که سرنوشت رژیم شاه یکسره شد، والری ژیسکاردستن رئیس جمهور فرانسه در آن زمان میزبانی کنفرانس رابدوش داشت. او سال ها بعد در خاطراتش نوشت: اوضاع رژیم شاه بسیار خراب بود و هیچ امیدی به ماندگاری او نبود، کشور های غربی نگران افتادن ایران به دام اتحاد جماهیر شوروی بودند. در یک بعد از ظهر و در یک گفتگوی خصوصی بدون شرکت مترجمان رسمی و بدون حضور نخست وزیران ایتالیا و ژاپن، سران چهارکشور آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه گرد هم آمدند و نخست وزیر کانادا که به دو زبان انگلیسی و فرانسه چیره بود، نقش مترجم را میان سران کشور ها بازی کرد. والری ژیسکاردستن می نویسد؛ فرانسه وآلمان مخالف کنار گذاشتن شاه بودند وآمریکایی ها دودل بودند ولی نخست وزیرانگلیس خیال همه را آسوده کرد و گفت که رژیم آینده ایران در کنترل خواهد بود!.

ابراهیم یزدی، از کارگردانان براندازی و از مشاورین خمینی، درخاطراتش گفته است: هنگامیکه نتیجه کنفرانس گوادلوپ را به امام گزارش دادیم  ایشان از شدت خوشحالی دو دستشان را بهم کوفتند و فرمودند کار تمام شد.

پرسش این است چرا بی بی سی، دسترسی به پشت پرده های آمریکایی ها در باره انقلاب اسلامی دارد  ولی در کنار گوش خود در لندن! نمی تواند پشت پرده های انگلیسی ها را با آخوند ها افشا کند ؟ باید اقرار کرد که این هم معجزه انگلیسی امام ! بود.

 فرهنگ ایران