به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۲۱، ۱۳۹۳

تعداد جنگنجویان داعش چند نفر است؟

"در سند مشخص شده که تعداد اعضای داعش در کل منطقه  ۱۸۰ هزار نفر هستند. 

ارزیابی دستگاه امنیتی مصر رقمی را نشان می دهد که شش برابر بیش از ارزیابی پیشین سازمان سیا در ماه سپتامبر گذشته است.

سیا در آن زمان گفته بود که تعداد جنگجویان داعش چیزی بین۲۰ هزار  تا ۳۱۵۰۰ نفر است."
آفتاب: خرداد نوشت: سایت "دابلیو ان دی" وابسته به نئومحافظه‌کاران امریکایی با انتشار گزارشی از ضعف ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) درباره تعداد واقعی نیروهای داعش در منطقه پرده برداشته است. 


به گزارش خرداد، این سایت خبری با اشاره به این که به سندی از دستگاه امنیتی مصر دست یافته که نشان می‌دهد تعداد اعضای داعش بسیار بیش از ارزیابی‌های سازمان سیا هستند می نویسد:
"در سند مشخص شده که تعداد اعضای داعش در کل منطقه 180 هزار نفر هستند. ارزیابی دستگاه امنیتی مصر رقمی را نشان می دهد که شش برابر بیش از ارزیابی پیشین سازمان سیا در ماه سپتامبر گذشته است. سیا در آن زمان گفته بود که تعداد جنگجویان داعش چیزی بین 20 هزار تا 31.500 نفر است." 

این سایت امنیتی امریکایی در ادامه با اشاره به جزئیات بیش‌تری از گزارش دستگاه امنیتی مصر می نویسد:
"طبق این سند، داعش در کنار گروه‌های شبه نظامی دیگری چون طالبان، الشباب، القاعده در شبه جزیره عربستان و گروه‌های تندروی بومی در یمن، مالی، سوریه، عراق، پاکستان و شبه جزیره سینا قرار گرفته است.

در گزارش امنیتی دستگاه اطلاعاتی مصر درباره ارتباط داعش با این گروه ها هشدار داده شده است. دستگاه امنیتی مصر در ادامه اشاره کرده که تهدید جدی عملیات داعش در فصل بهار پیشرو و تابستان آینده در چندین کشور جهان وجود دارد." 

در بخش دیگری از گزارش دستگاه امنیتی مصر آمده است:
"هیچ‌گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد جامعه بین الملل پیش از ما متوجه خطرات امنیتی داعش شده باشد. داعش توسط نیروهای بنیادگرا نه تنها فعال در عراق و سوریه بلکه در الجزایر، افغانستان، یمن و فراتر از آن تشکیل شده است." 

سایت "دابلیو ان دی" در پایان این گزارش اشاره می کند که رقم 180 هزار عضو ذکر شده توسط دستگاه امنیتی مصر منطبق با اظهارات "فواد حسین" رییس اداره کارکنان اقلیم خودمختار کردستان به ریاست "مسعود بارزانی" بوده است.

فواد حسین پیش تر به دولت بریتانیا در ماه نوامبر اطلاع داده بود که دستگاه امنیتی کردستان عراق تعداد نیروهای داعش را دست کم 200 هزار نفر تخمین زده است.
او در این باره گفته بود:
"من در حال صحبت از صدها هزار جنگجویی هستم که قابلیت بسیج مردان جوان عرب در تمام منطقه را دارند."
این مقام کرد عراقی در ماه نوامبر گذشته با رهبران کنگره دیدار کرده بود و اعلام کرد که برای شکست دادن داعش به ارتشی کارآمد و دست کم 80 هزار نفری نیاز است.