به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۱۵، ۱۳۹۵

آیت‌الله خامنه‌ای: درباره فتنه ۸۸ حساس هستم

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در دیدار با شماری از دانشجویان گفت: "مواضع من درباره‌ فتنه‌ سال ۸۸ کاملاً صریح است و بر روی این موضوع حساس هستم و ملاک هم، عدم حمایت از کسانی است که سردمدار فتنه بودند و یا از آن سوءاستفاده کردند و تاکنون نیز اعلام تبری نکرده‌اند."

این اظهارات رهبر ایران در پاسخ به سخنان دانشجویی عنوان شد که از "محدودیت‌های غیرقانونی" بعضی از مسئولان سابق نظام انتقاد کرده بود.
محمدعلی کامفیروزی، نماینده مدیران مسئول نشریات دانشجویی خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای، از این امر انتقاد کرد که بعضی از مسئولان سابق نظام از حقوق اولیه شهروندی خود از جمله حق پاسخگویی به "اکاذیب و اهانت" محروم هستند. به نظر می رسد که اشاره او به میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران اعتراضات انتخاباتی سال ۱۳۸۸ بوده است که در حصر خانگی به سر می برند.
رهبر ایران در این دیدار از کسی نام نبرد، اما از افرادی که "در عین ادعای حمایت از نظام و امام و انقلاب، موضع خود را درخصوص فتنه روشن نکرده‌اند"، انتقاد کرد.
آقای خامنه‌ای از اعتراضات صورت گرفته به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ تحت عنوان "فتنه" یاد می‌کند و در در طول ۷ سال سپری شده از آن انتخابات، بارها کسانی را که با آن اعتراضات مخالفت نکرده‌اند، مورد انتقاد قرار داده است.
دیدار چند ساعته آیت‌الله خامنه‌ای با تعدادی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی روز گذشته (شنبه ۲ ژوئیه/۱۲تیر) انجام شد.
آقای خامنه‌ای چند روز پیش نیز در دیدار با اعضای هیئت دولت، با اشاره به اعتراضات انتخاباتی سال ۱۳۸۸ گفته بود: "ممکن است برخی افراد به دلیل گرایش‌های خاص خود، تمایلی به حضور صریح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نباید از او هم به نفع فتنه بهره‌برداری شود."

بی بی سی