به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۹۵

اولین شماره ووگ عربی منتشر شد

بی بی سی - انتشار ووگ عربی این ماه شروع می‌شود و جیجی حدید به عنوان اولین ستاره روی جلد آن ظاهر شده است.

این مدل در صفحه اینستاگرام‌ خود نوشته است: "با توجه به نیمه فلسطینی بودن من، برای من یک دنیا ارزش دارد که روی اولین جلد ووگ عربی هستم".
دو نسخه متفاوت از اولین شماره این مجله منتشر شده است؛ یکی به انگلیسی و دیگری به عربی.
تصاویر مختلفی از حدید با روسری پولک‌دوزی شده بر روی این دو جلد به نمایش درآمده است.
حدید می‌گوید: "فکر می‌کنم نکته جالب درباره وجود ووگ‌های بین‌المللی این است که به عنوان جامعه مد، ما می‌توانیم از فرهنگ‌های مختلف تجلیل کنیم و آن‌ها را با جهان به اشتراک بگذاریم".
دینا الجهنی عبدالعزیز، شاهزاده سعودی، توسط کوند نست بین‌الملل، ناشر آن، به عنوان سردبیر این مجله جدید منصوب شده است.
عبدالعزیز گفت: "[حدید] با یک عکس با اعتماد به نفس هزاران سخن برای منطقه‌ای بازگو می‌کند که دير زمانی است در انتظار شنیدن صدای ووگ‌ بوده است".
واکنش به این دو روی جلد عموما مثبت بوده - اما برخی از کاربران اینستاگرام نظرات مشوقانه‌ای برای این ناشر نوشته‌اند که از مدل‌های عرب برای شماره‌های آینده‌شان استفاده کنند.
یکی از هواداران ووگ عربی نوشته است: "چه تصویر زیبایی، هرچند ای کاش از مدلی عربستانی استفاده کرده بودند؛ آن دخترها خیلی خوشگل‌ هستند".
فالوئر دیگری گفته است: "خیلی وقت بود منتظر این بودم 😍😍 شاید به مدل‌های عرب هم فرصت بدهید، مانند کاری که مجله بازار هارپر کرد".
حدید چندرگه است. مادرش یک آمریکایی متولد هلند است و پدرش آمریکایی -فلسطینی.