به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۸

یک کارشناس حوزه شادی اعلام کرد:

زنان بدون همسر و فرزند شادتر هستند 
یک کارشناس حوزه شادی اعلام کرد که شاید به نظر تردیدآمیز به نظر برسد، اما تحقیقات نشان می دهد، زنانی که ازدواج نکرده اند یا فرزند ندارند شادتر از گروه زنان دارای همسر یا فرزند هستند و حتی احتمال دارد طول عمر بیشتری داشته باشند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، شنبه 25 می 2019، پائول دولان، پرفسور علم رفتار از دانشگاه لندن، این خبر را در فستیوال شادی Hey اعلام کرد.

وی در مورد مردان متاهل گفت: مردان مشکل کمتری با ازدواج دارند ، پول درمی آورند، راحت تر هستند و به مراتب بیشتر عمر می کنند.

آخرین کتاب این پرفسور که نامش شادی برای بعد و همیشه است حقایقی را از جامعه آمریکا مورد بررسی قرار می دهد. وی در این تحقیق، ترازهای مختلف شادی و تلخکامی را با گروههای مجرد، متاهل، طلاق گرفته و جدا شده مورد بررسی قرار داد.‌ تحقیق وی نشان داد که گروههای متاهل تنها در زمانی که همسرشان در اتاق کنارشان بود شادتر از گروه مجرد بودند. در مقابل، گروه مجرد از عدم حضور همسر در کنارشان اظهار ناراحتی نداشتند.

تحقیقات دیگر در مورد تراز حمایت مالی و عاطفی نیز نشان داد افراد متاهل که (زن و مرد) دارای حمایت مالی و عاطفی بیشتری هستند بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند و به مصرف دارو روی می آورند.
دولان افزود: زنان متاهل میانسال بیشتر از همتایان مجردشان، در معرض آسیب های سلامتی جسمی و روحی هستند.

وی اظهار کرد: علیرغم تمام امتیازاتی که زنان مجرد و بدون فرزند دارند، برخی زنان متاهل، موفقیت خود را ناشی از فرزند یا ازدواج خود اظهار می کنند و مجرد بودن زنان را ننگ می پندارند. اما حقیقت آن است که یک شریک در کنار این زنان مجرد ممکن است از شادی آنها بکاهد و حتی عمرشان را کوتاه تر سازد.

منبع: العربیه