به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۹۸

حمله فیلسوف فرانسوی به فوتبال زنان:

حتما بعدش باید راگبی و بوکس زنان را تماشا کنم
آلن فینکلکروت فیلسوف فرانسوی لهستانی یهودی تبار
«فوتبال زنان را دوست ندارم.»
در حالی‌که جام جهانی زنان امروز جمعه ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) در ورزشگاه پارک دو پرنس شهر پاریس آغاز می‌شود، یک فیلسوف شناخته شده فرانسوی در گفت‌وگویی تلویزیونی نظر خود را درباره این رویداد ورزشی اعلام کرد.

آلن فینکلکروت فیلسوف فرانسوی لهستانی یهودی تبار، روز چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی و در پاسخ به پرسشی درباره جام جهانی فوتبال زنان گفت: «فوتبال زنان را دوست ندارم.»

در واکنش به این موضع، سونیا مبروک، خبرنگار و مجری برنامه پرسید: «تفاوتش [با فوتبال مردان] چیست؟»

این فیلسوف پاسخ داد: «امکان ندارد! حتما بعدش هم زنان می‌خواهند راگبی بازی کنند؟ [فرانسه در سال ۱۹۸۲ تیم ملی راگبی زنان تشکیل داد] برابری، برابری را رها کنید... گرچه برابری مهم است اما کمی متفاوت است! خیلی خوب است که زنان فوتبال بازی می‌کنند...»

سپس خبرنگار به او گفت که موضع‌اش در اینباره تحقیرآمیز است که آقای فینکلکروت پاسخ داد: «من با تحقیر نگاه نمی‌کنم اما برایم جذاب هم نیست. اینطور نیست که علاقمند باشم زنان [فوتبالیست] را ببینم.»

 ۵ فوتبالیستی که در جام جهانی فوتبال زنان؛ رقیبان باید مراقب آن‌ها باشند

خبرنگار پرسید: «چرا؟ آن‌ها که عالی هستند.»

این فیلسوف گفت: «امیدوارم که تیم فرانسه پیروز شود و خیلی خوب خواهد بود که در نخستین بازی خود در برابر کره جنوبی برنده شوند.»

خبرنگار سپس از او پرسید که آیا فکر می‌کند که ورزش فقط مردانه است؟ که او جواب داد: «حتما بعد از آن از من می‌خواهید که بازی‌های بوکس و راگبی زنان را تماشا کنم؟»

خبرنگار در مقابل این پاسخ به آقای فینکلکروت گفت: «از شما عذر می‌خواهم، اما سخنان شما ارتجاعی است.»