به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۱۷، ۱۳۹۹

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان:

ادعای درمان کرونا با طب سنتی خطرناک و مذموم است
ایسنا/اصفهان، مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در خصوص اقدام افرادی که به مراکز درمانی مراجعه و ادعا کردند که طب سنتی می تواند کرونا را درمان کند، گفت: این اقدام به هیچ وجه درست نبوده و خطرناک است، زیرا این افراد خودشان و سایر مردم را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می دهند که کاری بسیار نکوهیده و مذموم است.

رضا فدایی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص موج دوم ابتلا به ویروس کرونا، اظهار کرد: هیچ صحبتی از موج دوم نیست و در حال حاضر درگیر موج اصلی کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه میزان همکاری مردم با قرنطینه کردن خود به صورت داوطلبانه، حدود ۶۰ درصد بوده است، گفت: البته یکی از دیگر  علل این خود قرنطینگی، علاوه بر شیوع کرونا به دلیل تعطیلات نوروزی است که به تعطیلی بیشتر اماکن منجر شده است.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان ادامه داد: خوشبختانه در استان اصفهان بیماریابی و آزمایش با قدرت تمام انجام می شود و این اقدام منجر به شناسایی بیشتر افراد مبتلا می شود، در حالی که ممکن است در نقاط دیگر کشور به صورت اصفهان به شناسایی بیماران پرداخته نشود، همین امر منجر می شود که به ظاهر آمار استان ما زیاد به نظر برسد.

وی در خصوص اینکه بهتر نبود دولت استان ها را قرنطینه می کرد تا از مردم درخواست خود قرنطینگی کند؟ گفت: این موضوع وابسته به تصمیمات دولتمردان است و نمی توانم اظهار نظر کنم، اما هر چه قدر که محدودیت ها با ملاحظه تمام جوانب اجباری می شد، شاید مبارزه با این ویروس آسان تر می شد.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با تأکید براینکه مردم در هیچ مکانی که تجمع است حضور پیدا نکنند، افزود: مردم باید موارد بهداشت و ضد عفونی کردن را رعایت کنند و در صورت احساس بیماری به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند و با علایم بیماری در خانه نمانند.

فدایی در خصوص اقدام افرادی که به مراکز درمانی مراجعه و اعلام کردند که طب سنتی می تواند این بیماری را درمان کند، گفت: به هیچ وجه این اقدام درست نبوده و خطرناک است، چون این افراد خودشان و سایر مردم را در معرض خطر ابتلا  به کرونا قرار می دهند که این کار بسیار نکوهیده و مذموم است.

ایسنا