به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۱۳، ۱۳۹۹

انتخابات آمریکا؛ معرفی نامزد جمهوری‌خواهان در غیاب رسانه‌ها

حزب جمهوری‌خواه آمریکا رای‌گیری داخلی برای پیشنهاد نامزدش در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را در ماه جاری پشت درهای بسته و بدون اجازه به رسانه‌ها برای حضور انجام خواهد داد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، سخنگوی کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان دلیل این تصمیم را رعایت دستورالعمل بهداشت درمقابله با ویروس کرونا ذکر کرده است.

سخنگوی کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان گفت که این حزب "براساس شاخص‌ها و محدودیت‌هایی که در دستورالمعل‌های دولتی و محلی مبنی بر حداکثر افرادی که می‌توانند در یک گردهمایی حضور پیدا کنند عمل می‌کند".

اعضای حزب جمهوری‌خواه قرار است در کارولینای شمالی جمع شوند تا رسما دونالد ترامپ را مجددا بعنوان نامزد حزب‌شان در انتخابات ماه نوامبرمعرفی کنند.

۳۳۶ حاضر در جلسه به نمایندگی از طرف حدود ۲ هزار ۵۰۰ در ۲۴ اوت در شهر شارلت حاضر خواهند شد تا به این تصمیم رای دهند.

آقای ترامپ تنها نامزد این حزب برای انتخابات است و معرفی مجدد او به معنی آغاز رسمی حضور او در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

تصمیم حزب برای ممانعت از حضور رسانه‌ها تغییر قابل‌ملاحظه‌ای در روش کنوانسیون ملی برای انتخابات را نشان می‌دهد؛ بطور تاریخی این کنوانسیون با حضور رسانه‌ها برگزار شده است تا پیام حزب را بین مردم پخش کند.

آقای ترامپ می‌خواست محل کنوانسیون را به جکسونویل در فلوریدا تغییر دهد، چون دو ماه پیش فرماندار کارولینای شمالی بر محدودیت شمار افراد در گردهمایی برای رعایت فاصله‌گذاری پافشاری کرده بود.

بی بی سی