به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۹

روزنامه «شرق» به نقل از یک منبع قضایی:

مدرک تحصیلی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جعلی است!
علی عابدزاده معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری
روزنامه «شرق» چهارشنبه ۱۵ امرداد  به نقل از یک منبع در قوه قضائیه جمهوری اسلامی نوشت مدرک علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جعلی است. به گفته این منبع آگاه «بخش‌های نظارتی» دریافته‌اند که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد عابدزاده که از فیلیپین اخذ شده جعلی است. شرق می‌نویسد «عجیب آنکه پیشتر، شک‌ و ‌شبهه‌هایی درباره ریز نمرات دیپلم این مقام مسئول در سال ۱۳۵۳مطرح شده بود و سازمان بازرسی کل کشور به آن ورود کرده بود. جالب‌تر آنکه پیشتر این سازمان بر جعلی‌بودن مدرک یکی از کارشناسان رسمی دادگستری در پرونده سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، تأکید داشت و آن را نشانه‌ای از بی‌اعتباری نظرات کارشناسی در این پرونده عنوان می‌کرد».

طبق اطلاعاتی که شرق منتشر کرده در ۴۰ سال اخیر (از سال ۵۹ تا ۹۹) از عابدزاده منحصراً یک گواهی تحت عنوان ارزش‌نامه تحصیلات خارجی که «فاقد ریز نمرات تحصیلی» نیز هست، در رشته «مهندسی مدیریت» آنهم از یک دانشگاه‌ در فیلیپین وجود دارد که در آبان ۱۳۵۹ مورد ارزشیابی قرار گرفته است.

عابدزاده مدعی بود در سال‌های ۵۶ تا ۵۷ اقدام به اخذ مدرک «مهندسی هواپیما» در مقطع کارشناسی کرده است! شرق پرسیده «عابدزاده چگونه توانسته در طول دو سال‏‏، در دانشگاهی در فیلیپین، مدرک کارشناسی خود را دریافت کند؟ از آنجا که مقام‌های مسئول باید مدارک خود را کامل ارائه دهند، علت اینکه اصل مدرک و ریز نمرات تحصیلی مربوط به مقطع کارشناسی به مرجع مربوطه جهت ارزشیابی مدارک خارج از کشور تودیع نشده، چه بوده است؟»

همچنین گفته می‌شود مدرک کارشناسی‌ارشد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در سال‌های ۵۸ تا ۵۹ در رشته «مدیریت مهندسی» اخذ شده است. شرق پرسیده «چگونه این مدرک در بازه زمانی یکساله اخذ شده؟» یعنی او در طول سه سال، مدرک لیسانس و فوق‌ لیسانس را با هم دریافت کرده است!

پرونده سیاه عابدزاده فقط مربوط به جعل مدرک تحصیلی نیست. او در قالب مدیرعامل هواپیمایی «آسمان» در سال ۸۸ ادعا کرد سابقه پرداخت بیمه بیش از ۳۰ سال را دارد [یعنی بازنشسته است]. اما نامه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد او ۱۰ سال از سنوات خدمتش را در سال ۸۸ بازخرید کرده اما پس از خروج از شرکت آسمان و گرفتن سمت در هواپیمایی کشوری از حقوق و مزایای دو ایرلاین بهره برده است!

عابدزاده در سال‌های ۹۵ تا ۹۷، درست زمانی‌ که در سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشت، در یکی از شرکت‌های خصوصی هواپیمایی «ماهان»، هر ماه برای وی به عنوان کار تمام‌وقت بیمه و سنوات پرداخت می‌شد. او در سال‌های ۹۱ تا ۹۴ با وجود اینکه در هواپیمایی آسمان حضور نداشته اما برای او حق بیمه و سنوات پرداخت شده است!

شرق نوشته با توجه به وضعیت این مدیر احتمال تعلیق او در روزهای آتی وجود دارد.

‌ عابدزاده علاوه بر اینها یک تخلف دیگر نیز دارد. یک منبع آگاه درباره جزئیات این پرونده به «شرق» خبر داده که او یک هواپیمای فالکون ۲۰۰۰ را وقتی مدیرعامل وقت شرکت هواپیمایی آسمان بوده ۲۵میلیون دلار به عنوان «هواپیمای فلایت‌چک» خریده در حالی که این هواپیما پنل فلایت‌چک نداشته و اکنون نیز کارایی ندارد».

این مقام آگاه گفته «در پرونده دیگری که برای فلایت‌چک‌ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده، علی عابدزاده یک هواپیمای کینگ‌ایر ۲۰۰۰ را سه‌برابر قیمت خریداری کرده است، در حالی که در روند بررسی این موضوع روشن شد که این هواپیما تنها ۲/۵ میلیون دلار می‌ارزیده اما ۱۱ میلیون دلار فاکتور شده است».

احمد عابدزاده یکی از مدیرانی بود که پس از شلیک دو موشک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هواپیمای اوکراینی دی‌ماه ۱۳۹۸ با وجود اینکه از واقعیت خبر داشت اما در رسانه‌ها به دروغ ادعا می‌کرد «امکان انفجار هواپیمای اوکراینی بر اثر شلیک موشک از لحاظ فنی وجود ندارد!»

کیهان لندن