به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۱۸، ۱۴۰۰

یک نهاد فدرال آلمان شعبه هامبورگ بانک ملی ایران را از اعطای وام منع کرد

 
نمایی از ساختمان شعبه بانک ملی ایران در شهر هامبورگ آلمان 

نهاد نظارتی مالی آلمان، بافین، روز جمعه ۱۶ مهر اعلام کرد شعبه بانک ملی در هامبورگ به دلیل تخطی از قوانین شفافیت، از هرگونه صدور وام منع شده است. به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه بافین، «موارد تخطی از ضوابط و الزامات مشخص برای ساختار تجاری و در راستای قوانین بانکی آلمان، دیده شده است.»

این نهاد فدرال آلمانی در ادامه بیانیه خود همچنین گفته است که این دستور در هفتم اکتبر، ۱۵ مهر ماه، نهایی شد.

رویترز می‌گوید تماس‌های این خبرگزاری با مسئولان بانک ملی شعبه هامبورگ در این مورد، تا پیش از انتشار گزارش هیچ پاسخی در پی نداشت.

با وجود تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران از تصویب لوایح گروه اقدام ویژه مالی برای مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم خودداری کرده است.

به همین دلیل، ایران که پیشتر به عنوان حامی دولتی تروریسم شناخته شده، در فهرست سیاه قرار گرفته و محدودیت های بیشتری بر نهادهای مالی آن اعمال شده است.

خروج سه سال پیش آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران و اعمال دوباره تحریم ها علیه تهران، فعالیت بانک های ایرانی را در خارج از کشور با محدودیت روبرو کرد.

دولت پرزیدنت بایدن با هدف بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پیروی کامل از برجام، تاکنون شش دور با تهران در وین مذاکره غیرمستقیم کرده است، که خرداد ماه متوقف شد.

صدای آمریکا